meten van capaciteit en inductantie

N

nhoj

Guest
Hallo aan iedereen,

Ik vraag me af waar moet ik dit topic ...

Hoe dan ook, wil gewoon om te vragen ...de manier waarop we meten capaciteit of inductantie?

Ik bedoel, er zijn al LCR meter, ook andere DMM heeft nu de mogelijkheid om

maatregel capaciteit en inductantie, maar ik wil gewoon weten hoe deze

metingen gedaan ...

bijvoorbeeld hoe een DMM doen?wat zij doet voor het meten van dop en ind ...

ideeën, feiten of het advies wordt zeer gewaardeerd hier ....Ik heb echt behoefte aan hebben

slecht ...tnx
Laatst gewijzigd door nhoj op 09 januari 2008 23:13; bewerkt 1 keer in totaal

Hier is hoe Agilent maakt dat de meting
http://www.home.agilent.com/agilent/faqDetail.jspx?cc=US&lc=eng&ckey=1256668&nid=-11143.0.00&id=1256668

U kunt ook invoeren van een vierkante golf en het gebruik van de output voor de berekening van de impedantie.

Alle metingen zijn gedaan indirect, laten zeggen dat men kan berekenen inductantie, rekening houdend met bochten, diameter van de spoel,
de ruimte tussen de bochten lagen en voor condensator het gebied van de platen en de afstand tussen hen en materie, die zijn moeilijk en theoretisch.

Beter is het meten van het effect gedaan appening of het gebruik ervan en voor dat er meerdere "methoden", afhankelijk van de nauwkeurigheid nedeed.

Een methode op te zetten, laten we zeggen, de te meten (kap of inductantie) in een oscillerend circuit waar de Onbekend component parallel met een bekend en vervolgens meten van de frequentie die de integratie van de frequentie van impulsen (traslating bij een spanning van waarde) en Aansluiten op een meter met een schaal in microFarad of microHenry.

Een ander is hetzelfde te doen digitale frequentie metingen en met een eenvoudig algoritme, gedaan ingebed in LC-meter, de waarde onbekend is afgebeeld op een uitlees.

Er zijn ook LC-meter die de maatregel met behulp van een microcontroller, maar het principe is hetzelfde.

Misschien naïef, maar dit is een heel eenvoudige verklaring.

Ciao!

grijs en heyheyhey,

tnx voor je antwoord ...ik probeer te doen wat experimenteren ...

je geholpen punten volgt nadat ik klaar bent met het werken met het ...

nogmaals tnx ...

Beste Buddy,

Ik herinner me die onderzocht deze Bruggen (voor het meten van L, C, O): --
Wheatstone brug, Maxwell's Capacitance, BridgeDe Sauty's Bridge, Schering Bridge, Owen's Bridge, Anderson's Bridge, Maxwell's inductantie Bridge, Kelvin
de brug .... enz. ...(Ik herinner me donot die voor wat .. Sorry ..!!!!)

Probeer iets van Google op deze ... Mag u moet hulp krijgen.

Sai

goed te meten inductantie:
- Maxwell brug, voor (1 <Q <10)
- Hay brug, voor het (Q <10)

voor het meten van capaciteit:
- Schering brug

Sorry, ik kan geen details voor nu,
voor meer informatie, kunt u ook lezen boek of artikel met elektronica meet-en instrumentatie op AC brug sectie

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back