meten temparature met behulp van ds1821 [u helppp]

U

umutguncan

Guest
Ik gebruik 8051 en montage ...
Ik wil temp te meten en te krijgen om R0 ....Ik heb een probleem met signalen ..
In de datasheet is er een reset puls en de aanwezigheid pols ..Ok ik geef de reset-signaal naar de bus, maar aanwezigheid polsslag???

please help me

Hoi,

De aanwezigheid puls komt uit DS1821.Het gaat 0.5msec Active Low impuls en met vermelding van de kapitein (hier uw 8051) dat zij bereid is om te werken krijgen een passende functie commando.Dus, na duwen lage DQ lijn naar laag (ongeveer 0.5msec-Dit is uw pols reset) moet u uw R0 ingesteld op Hiz (hoge impedantie) en hebben de aanwezigheid van Pulse wachten zal afkomstig zijn van DS1821 ..That's all ..

Groeten.

Daarom heb ik om mijn R0 om Hiz?
Ik begreep het niet ..Kunt u me helpen alstublieft meer?

Hoi,

Hier betekent Hiz stellen de R0 als een input pin.Met andere woorden, stel de bestuurder van de uitgang van de R0 naar Hiz modus ..Waarom moet u doen?Want in de volgende stap die u moet het lezen van het niveau van DQ lijn ..Als het voortdurend hoog is, betekent dit dat er iets mis is ..Maar als je kunt lezen als DQ Laag over tijdens 500msec (of misschien korter), is het Aanwezigheid Pulse dat uit DS1821.Het geeft aan dat DS1821 in leven is en wacht op uw functie commando ...

Groeten.

U kunt gebruik maken van LM35, die meer is eenvoudig te gebruiken

thanks dds
zeg je?
als ik de bus LOW ik moet de outpin van de microproccer set HIGH ???????
isnt it??

in de gegevensbladweergave
schrijf dit
Houd de bus 60ms laag of hig enz..
hoe kan ik houd de bus inlow helppp please

met 8051

maken de corresponderende pin output en stak het in laag staat voor 60us.maak het dan alstublieft opnieuw in.
lees net heel voorzichtig de timing diagrammen in de ds1821 datasheet.je krijgt de antwoorden.remenber dat in 1Wire bus is een bi-directionele lijn en de timing is cruciaal.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back