Meten PSRR & CMRR van Opamp

A

Anachip

Guest
Hi guys,

Hoe meet ik de CMRR en PSRR van een OPAMP in Cadence tool.Gelieve mij uitleggen in detail de wijze van meten van zowel deze parameters.

Bedankt
Anachip

U kunt verwijzen naar de bijgevoegde handleiding door Cadence.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

voor PSRR meting
gebruik eenheid krijgen opamp.fix de ve i / p op analoge ground.at VDD geven ac 1V en voer de simulation.trace de o / p in frequentie domain.suppose op DC uw o / p-60dB, uour psrr is 60dB . u kunt de Allen hollberg boek.
klikt u op de knop geholpen als het echt geholpen u.

Voor PSRR simulatie, algemeen superproneren een ac signaalbron op de stroombron (AC bron serie met stroombron), dan doen transiënte analyse, waarnemingspunt de Vac (de amplitude van de AC signaalbron) en VO (het uit OPA).Van de golf van Vac en VO, u kunt Vac / Vo, de db waarde psrr.
Voor CMRR simulatie, u zou kunnen verwijzen naar de foto.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

CMOS Anolog Circuit Design by P E. Allen, pagina 313-315

Citaat:

Avinashvoor PSRR meting

gebruik eenheid krijgen opamp.fix de ve i / p op analoge ground.at VDD geven ac 1V en voer de simulation.trace de o / p in frequentie domain.suppose op DC uw o / p-60dB, uour psrr is 60dB . u kunt de Allen hollberg boek.

klikt u op de knop geholpen als het echt geholpen u.

Hi puyeng,
.

Avinash Zoals gezegd, de ve i / p is vastgesteld op analoge grond.In dit geval is, moet de common mode spanning die moet de input transistors verblijf in verzadiging.

Hoop dat het helpt je ^ _ ^

groeten,
jordan76

ow ..Yap ..dankzij jordan76

btw, mag ik vragen een aantal andere vragen in dit onderwerp?

I've
been doing the PSRR simulatie met definitie: PSRR-= Av (Vss = 0) / Ass (vin = 0)
Het betekent dat wanneer ik maatregel Av, ik AC signaal op i / p t eenheidsbeginsel winnen op amp, en toen ik maatregel Ass, ik AC signaal op de vss.is dat de juiste manier van doen?
wat is de waarde van de frequentie waarop mensen zeggen psrr op hoge frequentie? is het op GBW van de open-loop op versterker?wat psrr waarde op GBW is hoog?
Ik moet om de psrr op mijn versterker, maar daar is het meest beïnvloed door Av, kon ik niet alleen de uitvoering van de techniek meteen.

kijkt uit naar de antwoorden.bedankt

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back