Meten over de draden van een spoel

E

ECM

Guest
Heeft sommige doorzoeken van het forum, maar geen antwoord vinden op mijn vraag.

Als u een ohm meter gebruikt, en gemeten over een elektromagnetische spoel bent u het meten van de weerstand van de spoel of de reactantie?

Wat ik wil doen is het berekenen van de inschakelstroom stromingen en het houden van een magneetventiel in een 24V AC 60 Hz toepassing.

Dus als ik een meting van de elektromagnetische spoel met de zuiger in de open positie en de gesloten positie zou ik deze ohm waarde aan de inschakelstroom te berekenen en bedrijf met de huidige ohm recht?Ik ben momenteel 23Ω lezen in de open positie.Welke moet gelijk zijn aan 1,04 Amp, maar de fabrikant de prijzen inschakelstroom op 0,41 Amp..

Zo niet is er een manier om de inschakelstroom te berekenen en hoe doe ik het?Ook is er een mogelijke manier dat de inschakelstroom kan worden gemaakt groter.(Andere dan trekken de elektromagnetische zuiger verder uit haar open rustpositie) Zeg iets als de zuiger met een grotere hoeveelheid te trekken, of een lagere spanning dan 24 toegepast.Of is de inschakelstroom voor een specifieke spoel door de weerstand en alleen de hoeveelheid tijd die de inschakelstroom aanwezig zou zijn voor het verlagen van het huidige bedrijf zou worden veranderd door deze dingen zoals spanning en trek.

Bedankt voor alle hulp die u kunnen bieden.

Je kunt niet meten de AC-impedantie van een magneetventiel met een ohmmeter.Voor een exacte meting moet u gebruik maken van een shunt of huidige sonde en een oscilloscoop.Maar meestal, fabrikanten specificeren inschakelstroom en het bedrijf de huidige en bedrijf stroomverbruik.Er is dus nodig te hebben voor de metingen.

De stroom in een spoel stijgt langzaam.Een solenoïde is een inductor.Er is geen "inschakelstroom" huidige zoals er in een condensator.

Hoi,
Ik ben ook niet duidelijk over de termijn inschakelstroom, tenzij als gevolg van activering van de zuiger, de effectieve inductie toeneemt.
Iedere hoe meet je de Operate en release huidige door toepassing van een variabele AC-spanningsbron in serie met een AC-stroom meter naar de solenoïde.Voor AC spoelen is het de inductie dat zaken meer dan de DC-weerstand die je meten met een Ohm meter.De weerstand wordt vectorially toegevoegd aan de AC reactantie van de inductie.

By the way, waarom wil je ter verhoging van de inschakelstroom?Natuurlijk, als de zuiger weg wordt verplaatst, moet je meer kracht en dus meer stroom om hem te bedienen.

Groeten,
Laktronics

Om de gebruikelijke magneetventiel terminologie te begrijpen, moet je een beetje over de specifieke eigenschappen van AC weten bediende kleppen.

is the usual term for the higher turn-on current of AC solenoid valves, found in any datasheet.

Wat het eerste punt, inrush
is de gebruikelijke term voor de hogere turn-over van de huidige AC magneetventielen, gevonden in een datasheet.

Het gebeurt, veroorzaken de inductantie van de elektromagnetische is aanzienlijk lager in de weg staat.Als de spoel is energiek, de zuiger beweegt en sluit de magnetische pad.Het effect wordt gebruikt om een sneller en krachtiger optreden krijgen met hogere initiële huidige statische en een lager stroomverbruik.Het is een inherent voordeel van AC spoelen (hetzelfde met AC aangedreven contactors BTW, moet dit eerder bekend door de betrokken ingenieurs).

Ja, natuurlijk.De zuiger is de kern van de spoel en de inductantie veranderingen als de zuiger beweegt.
Dus er is een nuttig inschakelstroom hogere stroom.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back