Meten FET geval temperatuur nauwkeurig

C

carvinguy

Guest
Weet iemand een goede thermische sonde voor het meten van FET temperatuur in een live-circuit?Ik moet toezien FET geval temperatuur in mijn full-brug aanmerkelijke.Ik gebruik een Fluke 80TK-de soort die wordt aangesloten op een DMM, maar het geeft me verkeerde lezingen wanneer de route actief is.Het moet fysiek contact maken met het lipje op de FET, maar sinds het tabblad is niet op de begane grond en verdieping is overschakelen op 100kHz, de lezing is niet juist.Ik moet een soort proble die als non-contact, of niet is verricht door het overschakelen geluid wanneer het in contact komt.Ik denk dat thermische beeldvorming zou een geweldige oplossing, maar veel te duur voor de aanvraag.

Bedankt voor alle hulp en suggesties.

( http://www.chomerics.com/products/therm_chotherm.htm ) between the tab and the bead.

Als u er zeker van dat het contact tussen de hiel van de sonde en het tabblad van de FET oorzaken fout, kunt u overwegen om gebruik Thermisch Geleidende Insulator Pad

(http://www.chomerics.com/products/therm_chotherm.htm) tussen het tabblad en de hiel.Denkt u dat mogelijk?

Enkele jaren geleden heb ik het zelfde probleem bij het meten van de ontbinding hot-spot temperatuur van een draaiende motor.De hiel van de thermokoppel werd ingebed in de wikkeling, maar is niet ingegaan 'elektrisch' met de motor ontbinding.We meten de temperatuur met TWEE thermokoppel meter, eerste was goedkoper, en de 2e was een Fluke 51.De lezing gemeten met behulp van de eerste meter was niet stabiel en schommelde.Echter, de lezing van Fluke 51 was stabiel.Dus, ik denk dat de inbreng CMRR van de eerste meter was niet hoog genoeg voor het filteren van het gemeenschappelijk pickup geluid aan beide thermokoppel draden.
Laatst gewijzigd door nicleo op 08 december 2004 4:16; bewerkt 1 keer in totaal

Dit vraagt om wat is wel een infrarood thermometer.Deze detecteert de IR-straling van de hitte van het apparaat.Aan de bron van fouten is de uitstralingsgraad constante wordt niet 1.000 voor aluminium.Gewoon een paar zwarte verf op het tabblad en de lezing zal corrigeren.Deze methode vereist dat de thermometer in de hand houden.

winderig wrote:

Dit vraagt om wat is wel een infrarood thermometer.
Deze detecteert de IR-straling van de hitte van het apparaat.
Aan de bron van fouten is de uitstralingsgraad constante wordt niet 1.000 voor aluminium.
Gewoon een paar zwarte verf op het tabblad en de lezing zal corrigeren.
Deze methode vereist dat de thermometer in de hand houden.

Ik vermoed dat een kwaliteit versie zou worden binnen 1 C van de juiste temperatuur.Een ander alternatief is als u uw systeem kunt afsluiten voor een seconde of twee per keer in een tijd om uw thermokoppel meetmethode te werken, zonder inmenging.

Vrij veel van IR thermometers hebben renge van -50 tot > 500degC met een resolutie van 0.1degC ...

IanP schreef:

Vrij veel van IR thermometers hebben renge van -50 tot > 500degC met een resolutie van 0.1degC ...

Bedankt voor alle geweldige tips!

Ik lijken te zijn met succes met behulp van een kleine schilfer van mica isolator tussen de tab en het thermokoppel.Deze en enkele thermische vet tussen alles geeft vrij nauwkeurige resultaten binnen een paar graden Ik vermoed.

Ik heb toegang tot een infrarood thermometer, maar niet pin punt een meting gebied erg goed.Ik denk dat het zal lezen 2cm ter plaatse op een afstand van 15cm of zo.Denkt u dat het zou "focus" op een nog kleinere ruimte als ik bracht het zelfs nog dichterbij?Ik
weet niet zeker hoe ik zou kunnen vertellen.Ik
wil graag voor het meten van een plek van ongeveer 5 mm.

Ja, plaats de IR-eenheid 1 cm van de transistor en vergelijk de lezing met het thermokoppel lezing.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back