meten fase geluid van mijn VCO

R

robismyname

Guest
Im met behulp van de ad4252 dubbele PLL eval boord.Ik bevolkte het bord met mijn VCO's en lus filters.Ik aangesloten mijn spec analysetoestel aan de RF-poort van de eval boord en gemanipuleerd de kanalen met analoge apparaten software.Ik heb een screenshot van de VCO RF ouot frequentie van 2238MHz.Welnu, dat ik verkregen de VCO frequentie op het spectrum analyzer Hoe meet ik de fase ruis met mijn spectrum analyzer?
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Om de eerste fase van geluidshinder moet u beschikken over de VCO verzenden van een CW toon (Gesloten).
Daarna met je spec Een er kan worden (onder "metingen") een Phase Noise
profiel.Gewoon de handleiding en volg de instructies.Als u niet over dat
Lees deze link:

http://www.national.com/an/AN/AN-885.pdf # page = 1

Sante

Lijkt mij dat de PLL circuit is niet vergrendeld.Als slot ziet u een zuivere sinewave vervoerder.Voor het meten van fase lawaai:
* Gebruik de fase geluid module indien het spectrum analyzer heeft een
* Gebruik geluidsmeting op 10/100 kHz gecompenseerd met de VCO vergrendeld

Gebruik de volgende formule voor de berekening van de fase van geluidshinder met behulp van de Spectrum Analyzer:

PN_on_SA [dBc / Hz] = Carrier_Power [dBm] Noise_Power [dBm] 10 * log (RBW [Hz])

wanneer:
- Vervoerder is het vermogen van uw signaal gemeten op de SA-display.
- Geluid is het vermogen van de ruis op een bepaalde frequentie gecompenseerd.
- RBW is de resolutie bandbreedte van uw SA tijdens de metingen.

Ik
wil eens te zijn, dit PLL is niet vergrendeld of de referentie-signaal is erg lawaaierig.

Dit is een gemeenschappelijk probleem - je ontwerpen van een PLL en het werkt niet.De oplossing kan worden tamelijk ingewikkeld, omdat een aantal dingen kunnen gaan mis.Hier zijn een paar ideeën over hoe om te gaan:

* U weet wat de frequentie moet worden op (u geprogrammeerd delers en weten de referentie-frequentie).Wat is de overeenkomstige VCO tune spanning die hoort bij dat een frequentie?Zeg het is 2.5 Volt.Sluit een voltmeter op de melodie lijn en zie wat de spanning is.Als het de buurt van 0 volt of 5 volt de buurt, het is natuurlijk ook niet geblokkeerd.Controleer om te zien of de chip is geprogrammeerd rechts, als de juiste pwer Voedingsspanningen aanwezig zijn om de chip en VCO.Probeer het programmeren van de chip met een breed scala van verschillende delers, en kijken of een van hen lock-up (ongeveer delers zijn illegaal in sommige chips).

* Als de spanning is ongeveer de juiste afstelling spanning, dan misschien is vergrendeld (of probeert te blokkeren).Wijzig de referentiefrequentie iets omhoog of omlaag (dat
wil zeggen de plaats van de referentie-klok met een afstembare synthesizer).Is de VCO track op en neer te zijn?Zo ja,
kunt ofwel een hoge geluidsbron (referentie klok is niet goed genoeg, voltage regulator oscillerende, op amp is oscillerende, etc), of je hebt een instabiele lus.Probeer andere lus parameters voor de lus filter, doorgaans smaller bandbreedte.Als je ziet een heel duidelijke sinusgolf (in de 10 kHz tot 5 MHz) op een oscilloscoop verslaafd aan de VCO melodie lijn, dat is een vrij goede indicatie dat de lus is instabiel en oscillerende.

* Als u het ding te vergrendelen met een van de bovenstaande, doet u het wiskunde uit te vinden als het op de juiste frequentie.Als u het splitsingspunt VCO met 1000, en verdelen de klok met 10, dan is uw VCO moet 100,00000 keer de klok frequentie.Als het 100.013, dan is het misprogrammed.Het is gemakkelijk om de deler ratio uitgeschakeld door een beetje.

* Nadat u het ding tenminste opgesloten en het bijhouden van de klok op de juiste frequentie, dan kun je spelen rond proberen te krijgen dingen beter.U kunt proberen een lab standaard kristaloscillator in plaats van de klok die u gebruikt om te kijken of het geluid wordt beter.U kunt proberen verschillende fase detector frequenties en divisior verhoudingen, en de verschillende lus bandbreedtes, probeert te krijgen tot een betere fase lawaai.

* Een truc voor het meten van de stabiliteit zou het injecteren van een bekende verstoring, en zie hoe de lus reageert op het.AC coulple in een vierkante golf van zeg 50 mV op de VCO tune lijn.Hook oscilloscoop een sonde naar de melodie lijn en zie hoe de lus komt tegemoet aan deze stap verstoring.U wilt een stap in spanning, gevolgd door een exponentiële oprit naar de juiste afstelling VCO spanning, met weinig of geen overschrijding.Als het gaat om vele cycli, je hebt een marginaal stabiel lus - fix je lus filter dienovereenkomstig.

Wel vond ik een domme fout.Mijn R-waarde is niet ingesteld in de software.Het was ingesteld op 1, maar had moeten worden ingesteld op 10.Mijn referentie frequentie is 10MHz en mijn stap grootte is 1MHz.Ik denk dat het is iets mis met de programmering van de PLL-chip.Mijn VCO uitgang is 2038MHz hetgeen neerkomt op 0 volt.Dus ik weet dat de VCO werkt ... de zoektocht blijft ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back