meten BJT transistor met behulp van analoge multimeter

Z

zhi_yi

Guest
hi there .. geef me een tutor stap voor stap hoe je pin E, B en C van BJT-transistoren met behulp van analoge multimeter te meten .. heel erg bedankt:)

Wat is de parameter u wan te meten? of u JZ wilt weten welke pin C, B en E?

yup .. rechts .. Ik wil weten welke pin is E, B en C met analoge multimetre, geef me een duidelijke tutor .. dank u:)

Zet de meter op ohm schaal, probeer dan twee pinnen in een tijd totdat je het lezen is met een lage weerstand. Dan is de "+" probe B is, "-" probe is E. Ofcoz, de andere pin links is C.

hi
u moet tenminste weten of het is NPN of PNP. in geval is het NPN dan de hierboven gezegd is verkeerd bcoz de batterij is aangesloten in de omgekeerde manier binnen .... dus eigenlijk '+' terminal is n-type en vice-versa betreft

dank u richloo:) hoe zit het met FET? hoe om uit te vinden de D, S en G? is het dezelfde methode?

1. beslissen NPN of PNP Daigtal multimeter Red Probe is "+" = P-type Black Probe is "-" = N-type analoge multimeter Red Probe is "_" = P-type Black Probe is "+" = N-type U kunt de transistor beslissen is PNP of NPN. [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 15 minuten: [/color] [/size] ik vergeet schrijven hoe om te beslissen EBC U kunt zelf bepalen EBC door handmatige testen.. Je weet NPN of PNP bijvoorbeeld NPN transistor veronderstellen een pin is C Sluit B en C met je vinger (RBC, vinger is weerstand) Meet de impedantie C naar E. en probeer een andere pin, en doe hetzelfde meting. als de resistoer is klein, de C en E is echt type. Deze testen Rbc gebruiken om vooringenomenheid dit BJT, de huidige winst is meer dan verkeerd vooroordeel (EG is cahnge).

Als uw meter heeft HFE meetfunctie (de meeste digitale degenen doen, sommige analoge degenen ook) dan kun je gewoon proberen elke mogelijke combinatie van pin (BJT is alleen natuurlijk) tot je een redelijke HFE lezen (~ 100 meestal).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back