Met behulp van Sonnet EM simulator in 64 bit processor en 64 GB Memmory

R

Radike

Guest
Hallo, Ik heb een 64 bit Intel Xeon computer. Het heeft 64 Gb intern geheugen en actief is met behulp van Windows 7. Ik wilde een sonnet simulatie die ongeveer 5 Gb aan geheugen vereist uit te voeren. Echter, zal het wel langzaam. Het lijkt alsof het niet gebruik maken van alle 4 cores van de computer. Kan iemand helpen over deze kwestie? Heel erg bedankt!

Welke Sonnet versie en oplosser licentie heb je? Multithreading wordt ondersteund sinds versie 12.56. Met de "emdesktop" licentie, zal Sonnet 12 simuleren op max. 2 cores. Met de "emhighperformance" licentie, zal Sonnet 12 simuleren op max. 8 cores.

Hallo, Bedankt voor het antwoord. Is het mogelijk om te weten de CPU-snelheid is ook van invloed op veel? Mijn snelheid is ongeveer 2,4 GHz. Thanks alot!

Hello again, ik heb niet getest in detail, maar ik verwacht dat de simulatie snelheid een of andere manier is lineair met CPU-klok, als je het vergelijkt de dezelfde CPU generatie. CPU generatie maakt een groot verschil. Sonnet op Xeon 55xx is veel sneller dan Xeon 54xx (op dezelfde kloksnelheid). ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ Een opmerking over je grote model: Sonnet schakelt over op 64bit-modus voor simulaties die> 3.3GB geheugen nodig hebben. In 64bit mode, alleen de matrix oplossen deel Sonnet 12 is multi-threaded, maar niet de matrix te vullen deel. Sonnet 12 met model 3.3 GB: matrix te vullen single-threaded, matrix op te lossen multi-threaded Dit zal veranderen in Sonnet 13, waar alles altijd multi-threaded in 32 en 64-bit-modus. Dit betekent dat modellen> 3,3 GB zal moeten sneller matrix fill in Sonnet 13. Het oplossen van matrix is ​​al multi-threaded in Sonnet 12, dus dat zal niet veranderen. Het hangt af van uw model hoeveel tijd wordt besteed in matrix te vullen en matrix op te lossen. U kunt kijken naar Project> Logboek bekijken> Timing log om te controleren wat de matrix vul-en matrix op te lossen tijden zijn voor uw model, om te zien of Sonnet 13 zal veel sneller voor dit model. Met vriendelijke groet Volker

Hallo, Bedankt voor de informatie. Is het mogelijk om te weten of sonnet 13 beschikbaar is? Thanks!

Welke Sonnet versie en oplosser licentie heb je? Multithreading wordt ondersteund sinds versie 12.56. Met de "emdesktop" licentie, zal Sonnet 12 simuleren op max. 2 cores. Met de "emhighperformance" licentie, zal Sonnet 12 simuleren op max. 8 cores.
Gewoon aan te vullen, alleen het sonnet professionele serie zal meer dan een kern te gebruiken. Alles van Sonnet niveau 3 goud en neer zal alleen gebruik maken van 1 core. Geloof me, wil je 2 of meer cores!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back