Met behulp van een hogere bias stroom voor de input transistoren

V

vistapoint

Guest
Ik vond in het boek van Johns & Martins is de gevouwen cascode versterker een hogere bias stroom gebruikt voor de input transistors dan die van de cascode transistors (Ia> Ib). Is het een ontwerpfout? Als het ingangssignaal is groot een tak zal zuigen in de grote stroom van de cascode transistors, zodat ze zullen worden van verzadiging?

Het lijkt niet op een ontwerpfout. Om een hogere Gm-ingang mos heeft behoefte aan meer stroom. Om een hogere Ro voor cascode paar behoeften lagere stroom. Als ingangssignaal is groot dan wat er gaat gebeuren is drain spanning druppels, maar in het ontwerp moet men zorgen dat Vd> Vg-Vt voor een bepaalde common mode / DC ingangsspanning om ervoor te zorgen de NMOS is in verzadiging. Gevouwen cascode verbruikt meer stroom dan telescopische cascode, maar de output voltage swing is hoger in gevouwen cascode.

Als de ingang groot is, laten we zeggen de grootste, de ene kant ingang transistor alleen zal Ia te nemen terwijl een ander wordt uitgeschakeld. Deze toename van Ia / 2 betekent afnemende van Ia / 2 op de cascode kant. Als Ib

Je moet optimaliseren voor hoge Gm en hoge A. is dus in Gm = 2 * Ids / (Voverdrive). Voor A ~ Gm * rds. Voor hoge rds in cascode is het beter om minder stroom door tak b. Dat is de deal.

begrijp het niet. als er geen stroom, de transistors sterven. Dan is er geen noodzaak om over te praten te krijgen. Ik bedoel, als Ib dicht bij 0 als ingang 0.1V is, dan is het circuit zal zeker niet werken afgevoerd als input is 0.2V. Waar kan de input transistor stroom vandaan? In het boek van Huijsing hij suggereert Ib = 1.5Ia. In het boek van Razavi heeft hij gebruik maakt van Ib = Ia.

Naast grote signaal het werk mode, moeten alle transistors niet opraken van de verzadiging mode. Dus wat u zei over de nullen huidige doesnt bestaat deze situatie. Dat wil zeggen, het ingangssignaal cant te groot zijn voor iedereen die van de input paren rijdt af te sluiten.

De reden waarom het 'opgevouwen' is moeten we een grote in-swing. Dus ik neem aan dat er zal zijn 'groot-signaal-modus'.

Is het mogelijk dat Ib de bias stroom van de onderste zes transistors in de cascode fase betekent? Dan is het zinvol Ia> Ib. Als Ib is de bias stroom van de bovenste twee transistors, dan Ia> Ib is onmogelijk denk ik

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back