met 2 seriële poort

S

shimaa

Guest
Ik gebruik 8052-controller en ik moet seriële hebben 2 seriële poort in plaats van 1 poort
Dus, ik wil helmknop gebruik 2 pennen () zeggen: P3.6, P3.5) aan de slag als (TX, RX, verzenden en ontvangen van gegevens via deze pinnen serieel aan RS2322

hoe Timer2 gebruik timer0 boadrate of aanpassen van de tot 9600 PBS te zenden en ontvangen van gegevens via de andere 2 pinnen

shimaa

Googlen naar "BitBang seriële poort 8051" vindt een belasting van nuttige zoek pagina's, inclusief broncode.

cant vertellen veel over 8052, maar zoiets ook mogelijk is in de foto, een seriële poort via hardware USART module en een ander door de software USART / UART routine,

BTW ik denk dat software UART routine wordt geleverd met 8052 Bascom compiler.

Wat

Transmittion niet mater, het is de receptie die zullen leiden tot een aantal problemen.
Het enige wat u hoeft te doen is het creëren van een UART in de software.
Ga naar: dupuart.zip
in: http://www.semiconductors.philips.com/markets/mms/products/microcontrollers/support/software_download/8051/
Met vriendelijke groet,
IanP

hi Shimaa,
u moet gebruiken of p3.2 p3.3 (interrupt pinnen) voor RXD omdat micro wacht op een
laag niveau te onderbreken [dat andere middelen startbit] en daarna op gezette tijden gelezen
databits, T = 1 / 9600.

U kunt IC-UART gebruiken als 8250, dit IC krijgt u gegevens over de parallelle poort.
Sorry, maar je moet ingelogd zijn om deze bijlage weer te geven

Welkom Shimaa

Hoe zit het met een hardware-oplossing?Hebben met succes gebruik gemaakt van een 74HCT4052 om me 4 seriële poorten in een industriële toepassing, getest tot 56KB.

Gebruikt dit apparaat om de selectie multiplex de RX en TX lijnen simuleren twee vier-polige schakelaars die 2 extra controle lijnen voor binaire; die voldoen aan uw verplichting extra lijn met havens te sparen.

Alleen "Gotcha" om op te letten is dat alle gegevens zijn doorgegeven voordat u!

Met vriendelijke groet,

Ik vond de application note voor vele jaren geleden.maar ik kan me niet herinneren.
Ik schreef routine zoals in de application note.Het probleem is dat het kan verzenden of ontvangen op hetzelfde moment.
Sorry, maar je moet ingelogd zijn om deze bijlage weer te geven

dank u allen,

het probleem opgelost met dezelfde oplossingen die u hebt sugessted
(Software serieel)

hartelijk dank

shimaa

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back