Meetstroom door Photodiode

M

MobiNaz

Guest
Hallo allemaal, ik heb een fotodiode en ik wil het open circuit voltage Voc en kortsluiting meten Isc bij verlichting door de zon Nu Voc is wanneer er geen belasting is aangesloten, dus ik gemeten dat door lood multimeter aan de overkant van de fotocel bij onder zon Voor Isc, wat moet ik doen? Ik ben ook geconfronteerd met problemen bij het bepalen van de huidige geproduceerd door de cel. Dat is als ik een weerstand in serie aan de foto diode en stroom over de weerstand zou zijn wat gegenereerd door de foto diode. Maar hoe kan ik de grond de andere kant van de fotodiode of ik werk buiten het lab? Of is er een andere methode om dat te meten? Dank bij voorbaat

Zoals met elke bron, kunt u de volledige belasting curve te nemen door het meten van de spanning over een variabele belastingsweerstand aangesloten op uw fotodiode. Als u een geijkte potentiometer, kunt u de spanning berekenen voor elke belasting-weerstand waarde. Dergelijke laadcurve zal u tonen de optimale belastingsweerstand voor die op grond van een bepaalde licht bestraling, uw fotodiode genereert een maximaal vermogen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back