meest geschikte temperatuur voor een coolinf ventilator aan te zetten

I

Intan

Guest
i hv zoeken naar de meest geschikte temperatuur voor een coolinf ventilator aan te zetten.iedereen kan me helpen met het?

Wat zijn je probeert te koelen?Is het mensen of componenten?Is de ventilator in een cabinent of behuizing?Waar bent u het aftasten van de temperatuur?

Veel hoog geprijsd ICs, zoals FPGA's hebben ingebouwde thermische diodes voor het aftasten van de temperatuur.Voor deze systemen is het het beste contact opnemen met de fabrikant over de beste temperatuur te lopen hun IC's en vervolgens de controle van de ventilator met interne temperatuur van de IC's.

Voor andere systemen, is het meestal OK om een temperatuur van ca. 10 ° C-doelstelling boven de omgevingstemperatuur buiten het geval is.Echter, dit hangt af van de ruimte en de warmte componenten.De 10 graden C veronderstelt ook dat u de luchttemperatuur in de zaak sensing.

zijn over de CPU.
i hv vastgesteld dat de gemiddelde Intel P4 maximum temperatuur ligt rond de 70C n de recommeded inlaat ventilator temperatuur moet worden 40C.Maar waarom moet worden 40C?
Elke theorie te ondersteunen dat de verklaring van Intel 1??
thanx anyway

Ik vermoed dat Intel de maximale inlaat temperatuur is fan opgave bij 40 graden C. Dit is niet de aanbevolen of de vereiste temperatuur, alleen de maximale temperatuur van de inlaatlucht zullen verzekeren dat hun CPU blijft onder de 70 graden C.

40 graden C is een heel ongemakkelijk temperatuur.Wat Intel is echt te zeggen is dat als uw kamer of omgeving temperatuur is boven de 40 graden C, dan kun je maar beter kopen van een airconditioner voor de kamer en vergeet draait deze CPU.

dan wat u denkt is de beste werktemperatuur voor CPU?
sorry dit is mijn 1e project nim zeer Blurr ....Toegevoegd na 5 minuten:wat meer hoe het programmeren van een PIC?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back