Meerdere DACs output voor verschillende tijdstippen in een RGB-verz.?

C

cube007

Guest
Hallo,

Voor uitleg over mijn probleem ik geef u een voorbeeld van de toepassing:

Situatie: Laten we zeggen en er zijn drie lichtbronnen (rood, groen en blauw).Deze kunnen worden gemoduleerd met een analoog signaal.Al deze hebben een andere reactie tijd (verschillende vertraging van het ingangssignaal).

De analoge input signalen van de lichtbronnen worden gemoduleerd met een DAC, dus drie DAC's nodig zijn (in de toekomst zullen er meer kleuren: cyaan, magenta, geel).De output uit alle drie de lichtbronnen moeten op hetzelfde moment.Dus het ingangssignaal moet een ander tijdstip (aangepast aan de kleur).Dat betekent dat elke DACs behoefte aan een ander LDAC (belasting DAC) signaal dat moet worden gecorrigeerd voor de lichtbronnen.

Eisen: Het analoge signaal wordt gemoduleerd tot 200 kHz (5 ons).De reactietijd verschilt 0 tot 50 met ons op.De DAC's moeten in hetzelfde pakket voor een kleine lay-out.

Hier zijn een aantal mogelijkheden om het probleem op te lossen.
1.Met behulp van een gescheiden DAC voor elke kleur (te veel apparaten)
2.Met behulp van een meervoudige DAC met verschillende LDAC signalen (Ik heb t gevonden dergelijke apparaten met de gewenste samplefrequentie)
3.Het ontwerpen van een analoge schakeling om dit tussen de DAC en de kleur ingang.

Een andere mogelijkheid is het gebruik van een meervoudige DAC met een LDAC (er zijn er veel van op de markt).Voor het bereiken van verschillende output timings de controller heeft om de interne DAC registers voor de kleuren op verschillende tijd.Wanneer een register is bijgewerkt de controller stelt de LDAC die update alle output registers, maar slechts een registers verandert (zodat alleen de gewenste analoge signaal is aan het veranderen).Dat betekent dat de verantwoordelijke voor het bijwerken van de registers sneller dan in de normale werking.Is de DAC ook een snellere afwikkeling van tijd wanneer de actualisering van de output registers asynchroon?

Wat denkt u over dit probleem?Ik hoop dat het duidelijk is wat ik wil.Explaining iets in een vreemde taal is niet eenvoudig.Dag,
cube007

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back