meaurement van Revolution per seconde van statische as waarrond lager in beweging is.

A

aliman8

Guest
Hi i gekomen acorss een probleem waarbij ik moet omwentelingen per seconde (rate) en richting van rotatie meten zodanig dat hoofdas statisch en van lagers eroverheen moving.Now i niet kan gebruiken potentiometer voor het meten omdat as is statisch dus ik ben het denken over de as optische encoder? Elk een met beter idee kan u mij niet geleid Ali

Ik denk dat je de volgende aanpak te gebruiken voor dat ..... u kunt gebruik maken van twee detector en een lichtstraal en de noodzaak om reflecterende oppervlakte hebben op de as van de roterende beweging van de machine u begint roterende machine vindt u de reflectie van licht te krijgen op de sensor ... op een van beide richtingen ..... en zal in staat om het signaal van de sensor en de richting van de motor te krijgen ..... maar vergeet niet ..... dit is een concept .... ik moet werken met veel details zoals do u van plan om puls laser te gebruiken, moeten dat dan zijn geometrische beschouwing van de detector en de bron positie enz. .... Ik had hierbij de foto voor uw referentie .... Succes

Hallo, Bedankt voor hulp, maar u overwogen dit feit dat een schacht statisch is en een andere ring beweegt over het. Met vriendelijke groet Ali

Sorry Ali, ik denk dat ik mis het probleem begrepen .... Ik denk dat ik echt mis las de post .... Met vriendelijke groet, Milind

Ali, je zegt dat de as is statisch en de lagers bewegen, en ik gok dat u wilt dat uw sensor voor statische tov zijn de as? (Dwz de lagers spin, de sensor en de signaaldraden draaien niet mee). Hoe dan ook, je bent alleen tellen volledige omwentelingen die maakt de dingen eenvoudig. U kunt aanpassen Milind's idee om uw situatie door schijnt een laser op de lagers in plaats van op de as. U kunt ook gebruik maken van een opto-onderbreker. Een ander alternatief is het gebruik van een Hall-effect sensor. Er zijn vele methoden die u kunt gebruiken, en de beslissing komt neer op welke toepassing het wordt gebruikt voor. [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] Ali, zegt u dat de as is statisch en de lagers bewegen, en ik gok dat u wilt dat uw sensor voor statische tov zijn de as? (Dwz de lagers spin, de sensor en de signaaldraden draaien niet mee). Hoe dan ook, je bent alleen tellen volledige omwentelingen die maakt de dingen eenvoudig. U kunt aanpassen Milind's idee om uw situatie door schijnt een laser op de lagers in plaats van op de as. U kunt ook gebruik maken van een opto-onderbreker. Een ander alternatief is het gebruik van een Hall-effect sensor. Er zijn vele methoden die u kunt gebruiken, en de beslissing komt neer op welke toepassing het wordt gebruikt voor.

Hallo ik heb geupload het beeld van mijn systeem, zodat jullie kunnen beter inzicht in de scenario.I niet kan optische onderbreker gebruiken omdat mijn lichtbron op bewegende deel en optische strook beweegt zich ook terwijl mijn lichtsensor te halen uit het licht is op de statische deel. Sommige hoe ik moet een systeem te ontwerpen voor optische encoder regeling tegemoet, maar ik weet niet in welke configuratie ik moet gebruiken. Ten tweede ik nodig om graden / seconde van de revolutie dat wil zeggen te meten ik wil de rotatieverplaatsing met een resolutie van tenminste 10 graden te leren kennen. Ik heb geprobeerd om de gebruikte Hall-sensor, maar de resolutie is beperkt in aa zin dat ik kan beperkt Hall-sensoren te gebruiken om de as. [COLOR = "silver"] --- Updated --- [/COLOR] Ik leg twee detectoren en de lichtbron op de statische as en glanzend onderdeel aanwezig is op het bewegende deel rond it.Will het genoeg zijn om me meting in graden / sec dus ik wil niet alleen omwentelingen per seconde, maar ook ik moet de omwentelingen met verbeterde resolution.I te meten zijn ook geupload de foto van het systeem, zodat u kunt begrijpen hoe beter. Bedankt voor uw kostbare tijd sparen. Ali

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back