me helpen om vertekening cricuit design!

V

voetafdruk

Guest
Ik weet niet hoe je een betere bias circut voor X-band PA ontwerp.
Anyone help me?
Ik heb gebruikt λ / 4 lijn met Radial Stub
maar de simulatie resultaten is niet goed genoeg .........

Probeer de collector / drain kwart-golf transmissielijn een beetje korter te maken, om meer inductieve en retune de output wedstrijd.Dit zal de load-pull gedrag van de PA.Controleer ook het gedrag van de radiale stub op 2FO en 3fo.

Thanks! Maar wat is "load-pull-gedrag 'betekenis?Ik begrijp het niet veel!
nog een vraag: hoe het ontwerp van de Radial Stub?
de hoek en radiale?

Load trek bestaat uit het variëren van de belasting impedantie gezien door een PA, terwijl het meten van de prestaties van de PA.Deze methode is van belang voor grote signaal, niet-lineaire apparaten waar de operationele punt kan veranderen met een vermogen niveau of de afstemming van de uitgang van de wedstrijd.

Over radiale stubs en kleine software te ontwerpen:
http://www.rfcascade.com/stub.html
http://www.microwaves101.com/encyclopedia/quarterwave.cfm

footprint wrote:

Ik weet niet hoe je een betere bias circut voor X-band PA ontwerp.

Anyone help me?

Ik heb gebruikt λ / 4 lijn met Radial Stub

maar de simulatie resultaten is niet goed genoeg .........

[quote = "eladg"

maken de 1 / 4 lambda impedantie zo hoog als u kunt [/ quote]

maar met een grote stroom, hoe te denken over de breedte van de hoge impedantie lijn?

footprint wrote:

[quote = "eladg"maken de 1 / 4 lambda impedantie zo hoog als u kunt

hoi
kunt u elobarate meer over lambda / 4 lijn
i mean like wht is dit lambda / 4 lijn????wht is het belangrijkste doel &
hoe te berekenen
thanx in advance

Chakri
kunt dit zien
vfone wrote:

Load trek bestaat uit het variëren van de belasting impedantie gezien door een PA, terwijl het meten van de prestaties van de PA.
Deze methode is van belang voor grote signaal, niet-lineaire apparaten waar de operationele punt kan veranderen met een vermogen niveau of de afstemming van de uitgang van de wedstrijd.Over radiale stubs en kleine software te ontwerpen:

h ** p: / / www.rfcascade.com / stub.html

h ** p: / / www.microwaves101.com/encyclopedia/quarterwave.cfm

Hei, eladg
kunt u mij vertellen hoe het ontwerpen van de stub?
Ik vind de R0 met lambda / 4 is zeer goed, maar het is te groot!
en ik kan niet begrijpen ", maar ik gebruik 1 ONZ cupeer, maakte ik de stub> 145 gr" betekent!

Ik probeer altijd naar de plaats λ / 4 bias lijn op een spanning van minimaal punt in de matching netwerk.

waar is "spanning minimaal punt in de matching netwerk"?
en hoe te vinden?

Nou, een vertekening lijn is een circuit onderdeel dat moet hebben een impedantie zo hoog mogelijk, om niet te laden vaststelling van de hoofdlijn.Met bias transmissie type lijnen, is er slechts een frequentie waar het echt ziet eruit als een zeer hoge impedantie, zoals de frequentie wanneer een geaard beginnetje is λ / 4.Die eenvoudige bias beginnetje op de frequenties waar het niet λ / 4 zal ofwel eruit zien als een shunt capaciteit of inductie van de belangrijkste lijn.Deze shunt reactantie zal weerspiegelen RF-signalen in de belangrijkste lijn, waardoor wat lijkt op beperkte operationele bandbreedte van de bias circuit.

Dus laten we zeggen dat we op een frequentie af van het centrum frequentie, zeggen waar het gronded stub is 0.2λ in lengte.De impedantie van de bias stub gaat worden rond de 3,0 j * Zs, waar Zs is de andere karakteristieke impedantie.Stel, je gebruikt een beginnetje karakteristieke impedantie van 70 ohm, dus Zs is j 210 ohm.

Als u gebruikt deze bias beginnetje op een standaard 50 ohm transmissielijn, laden met een reactantie van j210 ohm zal leiden tot enige reflectie.

Laten we zeggen, in plaats daarvan, dat u gebruikt een transformator naar beneden te transformeren tot een 20 Ohm impedantie chanracteristic, bevestigd het vooroordeel lijn, en vervolgens getransformeerd tot 50 ohm weer.Nu heb je j210 ohm het laden van een 20 Ohm lijn, die een veel kleiner dan reflectie j210 ohm het laden van een 50 ohm lijn.Het eindresultaat - uw vooringenomenheid circuit heeft een 2,5 keer zo veel bandbreedte nu.

Meer praktisch gesproken, laten we zeggen je hebt een bipolaire transistor met een output impedantie van 10 ohm.Als je gehecht u bias lijn daar bij de transistor uitgang, zal dat vooroordeel lijn reactantie hebben zeer weinig laden effect.

Laten we zeggen, in plaats daarvan, dat u sommige matching netwerk om de transistor uitgang te koppelen aan een 50 Ohm systeem, en vervolgens dezelfde bias lijnstructuur toegevoegd, zou je 1 / 5 de bandbreedte omdat het laden van een veel hogere impedantie punt.

Dus denk aan de bijpassende structuur als een staande golf van spanningen, een praktische plek om de bias lijn waar je de spanning een minimum, toevoegen en blijf uit de buurt van waar de spanning maxima zou zijn, en u zullen nog grotere bandbreedte.

Ik werk op dit probleem, als iemand wil exange uw ideeën, welkom !!!!!
mijn msn:
calvindd (at) hotmail.com

Maar ik weet niet hoe de R0 van Radial Stub ontwerp?wie help me?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back