Maximum Liklihood Decoder voor 16QAM?

B

bee

Guest
hoi,
Ik heb uitgevoerd Maximale Liklihood decoder voor 4QAM geval (rayleigh fadding kanaal) en zijn werk heel goed.Maar toen maakte ik een ML-decoder voor 16QAM en zijn niet geven van correcte resultaten de hele tijd, probabily te wijten aan de toename van de constellatie punten.

Kan iemand plz geef me de code van ML voor 16QAM of vertel me geen punten die ik zou moeten overwegen bij het schrijven van code in Matlab?

Wachten ....

Hoi
ML decoder is niet verschillend van 4QAM naar 16QAM.Maar wees voorzichtig over enkele punten.
Voor het gebruik van ML decoder in vervagen kanalen, moet u de ontvangen symbolen egaliseren en gebruik vervolgens ML decoder.
Vergeet niet om symbolen te normaliseren na equalizer en befor ML decoder.
Merk op dat BER van 4QAM is beter dan 15QAM.

thanks for ur antwoord, maar kan u plz uitleggen met een aantal voorbeeld [/ u]

Hoi
Zo ontvangen symbool is:
y = h * s n h waar is complex guassian RV.Daarom h verandering versterker en de fase van s in 4QAM of 16QAM constalletion.U moet egaliseren de ontvangen symbool op deze manier: s_hat = y / h = s n / h
na dat het gebruik van ML decoder is mogelijk en als het geluid is niet ernstig, het heeft een goede prestatie.
Een andere methode van ML decoder is mogelijk, maar het is looklike hierboven.

het ding is ik gebruik ML bij de ontcijfering van Alamouti.Daar hebben we twee kanalen dus hoe kunnen we daar verdelen het?annuleerteken u plz uitleggen voor deze zaak (alamoouti geval)?terwijl ook de vergelijking moeten we vergelijken met bv. 1 3 j of (1/sqrt (2)) * (1 3 j)?door comapring i mean het vinden van de afstand.

Hoi
Zie mijn antwoord hier:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=246986&highlight =
Laat me weten als deze link niet uw probleem op te lossen.

Hi all,

Mag ik weten wat is het verschil voor Maximum Likelihood Detection voor GMSK en QAM?

Bedankt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back