maximale frequentie component van een vierkante golf

P

praveenkumardr

Guest
wat is de maximale frequentie component in een typische praktische vierkante golf met stijgtijd: "Tr".De meeste van de ingenieurs zeggen dat het
F max = 0,3 / tr.

leg uit!

Je krijgt 0.35/tr bandbreedte voor een eerste bestelling lowpass.De term is afgeleid meer dan een keer op edaboard, denk ik.De -3 dB bandbreedte van een lowpass betekent niet maximale frequentie component, echter.Er zijn hogere frequentie componenten aanwezig zijn.

Klopt, maar als je kijkt naar deze documenten, zeggen zij:

Het kan worden aangetoond dat de hoogste frequentie component we normaal moeten worden betrokken (in de praktische zin) op ons bord kunnen worden benaderd door
1 / (3 * Tr), (ik
heb ook bijgevoegde documenten voor uw referentie)

http://www.polarinstruments.com/support/cits/Critical_length.pdf
http://www.ultracad.com/articles/whensignalintegritymatters.pdf

Kunt u uitleggen dit meer in detail, of stuur mij de link of kan het document, die deze relatie.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Hi all,
De maximale frequentie die je kunt krijgen met Tr is 1 / (3 * Tr).
Eigenlijk een vierkante golf kan worden gedefinieerd door: Rise tijd TR, Fall tijd Ft, pulsduur en de periode P. Dus, Max frequentie wordt bereikt wanneer de pulsbreedte is nul en (P-(Tr Ft Tr)) = 0 ;

Algemeen Tr = Ft ja, de max frequentie wordt bereikt wanneer P = 3 * Tr.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

AdvaRes schreef:

Hi all,

De maximale frequentie die je kunt krijgen met Tr is 1 / (3 * Tr).

Eigenlijk een vierkante golf kan worden gedefinieerd door: Rise tijd TR, Fall tijd Ft, pulsduur en de periode P. Dus, Max frequentie wordt bereikt wanneer de pulsbreedte is nul en (P-(Tr Ft Tr)) = 0 ;Algemeen Tr = Ft ja, de max frequentie wordt bereikt wanneer P = 3 * Tr.

Persoonlijk
heb ik liever modellen die dichter bij gemeenschappelijk signaal parameter specificaties in analoge elektronica en meettechniek.

In dit gebied stijgtijd wordt meestal aangegeven tussen de 10 tot 90% relatieve amplitude niveaus.Als u naar een eerste order low pass (exponentiële stap respons), krijg je het zei low pass frequentie.

@ FVM
Maar voor de 1-ste orde LPF,
max. frequentie moet worden 1/Tr insteed van 0.3/Tr!
OK?

Hi praveenkumardr,

Ik
ben tevreden met geen antwoord op je tot nu toe.
Te beginnen met de door u genoemde documenten, denk ik dat de verklaring in doc 1 is onjuist (of te vereenvoudigen), zoals - naar gelang van de Fourier-reeks - er is geen "maximale" frequentie binnen een niet-periodieke sinusvormige golf.

Doc 2 is nauwkeuriger:

Het kan worden aangetoond dat de hoogstfrequentie component we normaal moeten worden ver -ken met (in een praktische zin) op ons bord kunnenworden benaderd door 1 / (3 * T), waarin T de stijgingtijd van de puls.De nadruk ligt op "moeten worden betrokken .. in een praktische zin"!

Mijn samenvatting is als volgt:
Neem een ideale vierkante golf en een filter met een eerste orde lowpass met een 3-dB-frequentie van Fg.Vervolgens wordt de stijgtijd van het gefilterde signaal het Tr = 0.35/Fg (zoals correct eerder in deze draad).
En nu, de vraag is: Wat zijn uw wensen voor zover uw "praktische zin" betreft.Omdat er (in theorie) oneindig frequentie lijnen in het spectrum.Bent u van mening dat een verzwakking van slechts 60 of 80 dB als te verwaarlozen?

U kunt berekenen door uzelf: De frequentie van het ideale squarewave verval met 20 dB / dec en de verzwakking van de 1ste orde LP met nog eens 20 dB / dec (boven de hoek frequentie).

consider as still important for your specific application ?

Welke frequentie van het spectrum Denkt u
nog steeds belangrijk voor uw specifieke toepassing?

Tot slot, ik denk dat een ingenieur moet kunnen herberekenen enkele "vuistregels" en niet blindelings geloven sommige schriftelijke verklaringen (zelfs wanneer ze worden afgedrukt in een boek!).

Groeten
LVW

Nou zoals gezegd hierboven en weer te herhalen, is er geen zin in "Maximum"
frequency component.Het
is uw aanvraag waarin de maximale frequentie en aanvaardbaar niveau van amplitiude.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back