MAX6662 en DLP2232M

G

gsm-it

Guest
Can anyone give me some help over programmeren in VB.NET een toepassing voor het lezen van de MAX6662 SPI Temperatuursensor via USB door gebruik van de DLP2232M module?

Thanks very much

U wilt direct interface de sensor via de usb, of u kunt het zich veroorloven om een kleine PIC wordt de interface?

Als u gebruik maken van de PIC, het is heel simpel ...De sensor moet kunnen worden ingesteld op continiusly stuurt info over de temperatuur aan de PIC via SPI, en alles wat je moet doen is forvard dat de gegevens op de DLP met behulp van standaard seriële protocol.Met behulp van een PIC die interne UART maakt dit zeer eenvoudig.

Als je niet weet hoe te schrijven ap rogram voor PIC, ik kan u helpen met het.

Ik wil een directe interface met de DLP-module.

Er is een SPI driver geleverd met deze module.Het enige probleem is: de SPI-protocol is een 4-draads CS / MISO / MOSI / Klok verbinding

de MAX6662-sensor heeft een 3wire SPI verbinding?

De firast (CS) is het ChipSelect pin.Het wordt gebruikt wanneer u meerdere apparaten die op de SPI-bus.Net hechten aan VCC en het werkt prima.

Drie andere pinnen Serial In, Serial out en Klok.Gegevens geduwd op de seriële pin uit wanneer u in de CLK (op de stijgende rand).

Maar aangezien u met behulp van de bestuurder en directe controle, dit is niets voor jou.

Gewoon kijken hoe het aansluiten van de sensor aan dat USB2Serial converter.

Probabbly Het maakt gebruik van RTS / CTS signalen (hardware flow control).

Check de documentatie op dat SPI bestuurder, dient er een schematisch hoe aan te sluiten.En die brug FOT de USB indien aangesloten op pc moet indentify zich als een COM-poort, zodat de bestuurder ziet het als een gewone seriële poort.

Hi Beowulf,

dank voor uw uitleg maar:

Ik weet op dit moment hoe te werken met de usb2parallel/serial module.Ik heb ook een voorbeeld voor het gebruik van de SPI-aansluiting voor SPI apparaten.Het probleem dat ik heb is:

het voorbeeld schematische heeft 4 draden voor SPI, mijn Sensor MAX6662 is slechts 3 draden: s

Voor hardware SPI, moet u de band SDI en SDO pinnen samen en maak verbinding met de DIO van de MAX6662 ..als, uiteraard, uw chauffeur kan deze situatie ..

Groeten,
IanP

Ik keek naar de data sheet van de MAX.Ja, u shoud kort de SDI en de SDO elkaar want de senirr IO's zich op dezelfde pin (zoals een goede SPI apparaat).

Thaks ianP op pointimg, ik mislooked dat ..

Op eerste pagina is er een typische verbinding diagram.Alleen van toepassing, en negeer de eerste twee regels, trek ze aan VCC als de documet suggereert.

Ok ik ga proberen hier later deze week

Thank you very much for your help, ik apreciate is.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back