Matlab-code voor baseband frequentie compensatie en correctie

B

babyeric

Guest
Hi to all deskundigen,

Ik ben erg nieuw in dit onderwerp.Ik ben het schrijven van een matlab simulatie programma voor basisbandsignaal QPSK modulatie signaal via AWGN kanaal.Ik wil graag al uw vragen helpt hoe toe te voegen in frequentie compenseren in mijn code en hoe het te corrigeren ..

Ik had gelezen wat info over het ..Er zijn mensen schrijven op deze manier voor frequentie offset:

A = 1;% symbool
Amod = exp (j * (2 * pi * A / 4 pi / 4));% QPSK signaal
f_offset = exp (j * 2 * pi * 0,1);% aannemen 0.1 is de genormaliseerde frequentie compenseren
A_noisy = awgn (Amod, 3, 'gemeten');% verondersteld EbNo = 3dB
A_foffset = A_noisy * f_offset;

Dit is de correcte manier om een offset-frequentie te doen of is er andere manier? En hoe kan ik de correctie van uitgegaan dat ik niet weet wat de offset frequentie.Ik hoop dat je kan helpen.Thanks in advance.

Ik kan niet begrijpen uw code, en misschien ben ik verkeerd maar het is waarschijnlijk de code is volledig verkeerd.

In ieder geval moet er een modulatie signaal zoals willekeurige bit volgorde.En dan de bit volgorde wordt gemoduleerd met QPSK formaat op een drager.Dan is de frequentie gecompenseerd moeten worden toegevoegd aan de vervoerder.U kunt aannemen dat de vervoerder is 0 Hz.

De frequentie offset-correctie kan worden gedaan met een costas lus, die wordt geïntroduceerd in veel digitale communicatie boek.Toegevoegd na 11 seconden:Ik kan niet begrijpen uw code, en misschien ben ik verkeerd maar het is waarschijnlijk de code is volledig verkeerd.

In ieder geval moet er een modulatie signaal zoals willekeurige bit volgorde.En dan de bit volgorde wordt gemoduleerd met QPSK formaat op een drager.Dan is de frequentie gecompenseerd moeten worden toegevoegd aan de vervoerder.U kunt aannemen dat de vervoerder is 0 Hz.

De frequentie offset-correctie kan worden gedaan met een costas lus, die wordt geïntroduceerd in veel digitale communicatie boek.

Hi hi, bedankt voor de beantwoording.

hmmm .. je hebt gelijk .. Ik schreef deze regels alleen voor een enkele bit modulatie.Mijn oorspronkelijke codes

A = randint (1,10000,4);% 10000 data-bits
Am = pskmod (A, 4);% QPSK modulatie
t = 0:1 / 10000:1-1 / 10000;% time frame
f_offset = exp (j * 2 * pi * 0,1 * t);% frequentie offset = 0.1
Af = Am .* f_offset;% frequentie offset van QPSK modulatie
Een = awgn (Af, 3, 'gemeten');% toe te voegen in lawaai

Mag ik vragen deze door te doen, is het frequentie gecompenseerd mijn oorspronkelijke data bits?

Ik heb geprobeerd een methode die ik gevonden van de webpagina van de raming van de frequentie te compenseren, maar niet echt begrijpen.De code is als volgt:

yk = conj (Am) .* An;% uitgegaan van de ontvanger te weten wat zijn de bits.
ZK = 10000 / (2 * pi) .* hoek (An (2: end) .* conj (Een (1: end-1)));
% Schatting van de frequentie compenseren .. Dit deel ik niet helemaal begrijpen.Met de webpagina te zeggen dat ik kan krijgen schatten wat is de offset-frequentie, maar ik kan niet krijgen van de frequentie offset van 0,1.Dus hoop dat u me kunt adviseren hoe werkt het echt.

Wat coastas lus, had ik gelezen abt, maar ik echt zo goed dun te begrijpen.Misschien heeft u en briefing legde me .. Ik hoop dat je kunt besteden sommige vorige tijd van URS mij gids.Thank you so much.

Met vriendelijke groet

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back