Mater Klok en de interne klok van een perifere-zouden ze beide van dezelfde freq?

U

ultraviolet_ray

Guest
Hallo, ik ben met behulp van een SPI-interface om te communiceren tussen de microcontroller (e.gPIC18452) en een audio codec IC.I een beetje verwarring in het begrip van de clocks.Here is wat ik weet: Omdat de microcontroller zal optreden als MASTER, de klok wordt gebruikt in de overdracht en ontvangst van digitale gegevens van de IC. Maar de IC wordt ook geklokt door een intern kristal (12.288 MHz) .. Zal deze klok wordt uitgesloten en niet worden gebruikt voor interne proces van de perifere? of de SPI seriële klok wordt alleen gebruikt in het overbrengen van gegevens serieel en de rest van de verwerking zoals register interfacing etc. in de IC wordt uitgevoerd door de interne klok (12.288MHz)? Ook zal ik op dezelfde frequentie klokken te gebruiken voor zowel de controller en de audio-IC voor synchronisatie (zoals ik SCLCK van 12,288 MHz te verstrekken) of de klokfrequenties kunnen verschillend zijn? Dank u bij voorbaat!

U hoeft geen zorgen te maken over de klokken. De Master klok wordt gebruikt om de data clock van de master naar de slave en weer terug, het heeft niets te maken met de interne klok Slaves. Het wordt alleen gebruikt om de overdracht van gegevens te synchroniseren.

thanks @ btbass - wat als mijn Master Clock is vrij sneller dan de perifere klok zal data te verzenden in een sneller tempo dan de behandeling van de perifere IC, en er misschien verlies van informatie ... en ik per ongeluk geplaatst discussie hier (want het was mijn eerste) - Hoe kan ik het te verplaatsen naar de microcontroller forum? (Want dat is meer aproppriate)

U moet de data sheet van de IC te controleren. Er moet wat informatie over de aanbevolen SPI interface kloksnelheid zo heb je geen verlies van gegevens? Weet u niet zeker hoe u de draad te verplaatsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back