Mains aardleiding / aarding

C

chinoRuiz

Guest
Dit is een onderwerp dat ik niet op alle understad.
Ik was op zoek op het web, en nu is dit de beste link gevonden: http://sound.westhost.com/earthing.htm

maar, weet je beter de bronnen van informatie over dit onderwerp?

Thanks a lot,
- chinoRuiz --

Het fundamentele probleem dat wordt opgelost, is dat mensen kunnen raken twee dingen tegelijk en dus deel uitmaken van een serie schakeling passerende stroom.De meeste van de zaak kunnen mensen contact aarde geaard zijn (zoals waterleidingen) en een zijde van het elektriciteitsnet is aangesloten op aarde grond.Dit laat de mogelijkheid van een serie schakeling wordt gevormd door de warme kant van de lijn die thorugh sommige capaciteit op een stuk metaal dat mensen kunnen raken, terwijl ze ook aanraken sommige stuk metaal dat is aangesloten op aarde grond.De oplossing is om alle elektrische apparaten, hetzij in insulatiion of aan de buitenzijde is vervaardigd van metaal en worden aangesloten op aarde door middel van een speciale draad.

Ja, je hebt gelijk, maar mijn vraag was niet goed uitgedrukt.

Ik zou graag willen weten hoe deel te nemen aan de lokale nul potentieel binnen een apparatuur met het lichtnet aarde.
Ik heb in verschillende audio-apparatuur een diode brug voor dit doel.
In mijn apparaat, ik heb een lineaire voeding met een transformator.Ik denk dat ik zouden toetreden tot de grond (0 v), van de voeding direct aan het lichtnet aarde.Zij hebben een RS232-interface, en ik denk dat het chassis, de pin 5 (DB-9), de lokale (0 V) en het lichtnet aarde moet zich op een ster-topologie.

Denkt u dat het correct is?

Als ik dat mag vragen - Waarom zou je dat willen doen?Gewoon nieuwsgierig.De transformator geeft je los van het lichtnet.

Ik weet niet veel over dit onderwerp, dus ik
ben op zoek informatie.
Ik denk dat in apparatuur met lineaire voedingen die dingen zijn verschillend voor geschakelde voedingen zijn.

In mijn geval, de aarde moet worden aangesloten op het chassis van het apparaat, dit is duidelijk.De seriële poort-aansluiting (DB9) is metallisch, zodat het chassis is verbonden met de aarde.Als ik een seriële kabel aan op een pc, het chassis, en de pin 5 zijn gebundeld in haar PCB's (het
is bewezen), dus via de kabel, in mijn apparaat, de pin 5 is verbonden met de aarde.Ik denk dat het beter
is dat deze verbinding is gedaan naar MIJN apparaat niet via een 15 meter van onvoorspelbare kabel.

Ik kan niet uitleggen, maar als twee apparaten moeten delen een verwijzing
is het beter dat dit gebeurt met de aarde lijn (de andere optie zou kunnen worden door middel van een dunne draad in de RS232-kabel).

Nog een keer is dit withcraft naar me.
Wat zijn uw opinios??

Hi ChinoRuiz!

U hebt werkplaatsen zeer interessante en zeer belangrijke vraag in elektronische ontwerp.Hoe aan te sluiten uit hoofde van de verschillende onderdelen van het systeem en het chassis en externe aarde?

Eerst moet je beseffen dat je de grond niet absolutly massale en volledig geleidende lijn.Uw grond is niet absolutly 0 Ohm dirigent - uw terrein heeft verspreid weerstand.

Als u dat uw terrein is verdeeld weerstand dan volgt, dat alle stroom die op uw terrein zullen verschillende spanning potentieel in verschillende poins van grond.Dus uw grond is niet uniform.

Als constructor u missie te voorkomen dat de grond stromen via verstandig punten van uw schakelingen.Ook moet je vermijden stromen via uw schilden.Om dit op te lossen die u nodig hebt om te voorkomen dat de grond loops.

Kijk eens naar figuur 1 van uw link-pagina.Als u de verbinding "E" draad van de versterker of een tuner zal je niet hebben verschillende mogelijkheden op deze apparaten en u zal vermijden vuile stroom door schild van uw kabel.Dus je zal vermijden zoemen in je geluid.Waarom is het?Uw route heeft verschillende mogelijkheden op verschillende punten.Je hebt 2 apparaten en elk heeft verschillende mogelijkheden op verschillende punten.Als u grond van deze apparaten door een draad u gelijk potentieel van verbonden punten zonder grote stroom.Maar als u daarnaast andere twee punten van de hulpmiddelen dan u zal verbinden twee lage impedantie spanning bronnen met verschillende mogelijkheden - dus je krijgt grote aardfout.

U kunt de regel voor het aansluiten van apparaten gronden slechts in een punt - en u zal vermijden grond loops.Maar wat als je nodig hebt om verbinding te maken circuit te schild op een ander punt als weergegeven in figuur 3 van uw link-pagina?

Als u het chassis op het eerste punt in de grond-connector, en de secundaire moet u de grond aan het chassis in andere punt heb je huidige lus.Zoals ik heb gezegd in het tweede punt dat u zal verbinden twee lage impedantie spanning bronnen, maar je ziet het verschil van mogelijkheden op deze punten wordt niet erg groot - veel minder dan 1 Volt.Als u maakt verbinding via diode brug dan diodes in deze brug zal worden gesloten, en de huidige zal niet flow - zodat u vermijden huidige lus in een gewone situatie.Maar als u grote puls potentiële vervolgens deze diodes zal doorkomen.Hoogfrequente ruis hoorbaar te chassis via condensator.

In uw geval je de juiste beslissing te verbinden chassis en signaal-grond en grond van een seriële aansluiting op een punt.Als u nodig heeft over de toekomst aan te sluiten op externe apparaten grond maak je verbinding naar hetzelfde punt.

Beste wensen & 73!Klug.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back