magnetische dipool

P

piash

Guest
kan iemand me helpen over het afleiden van de magnetische vector potentieel van magnetische dipool van een punt van waarneming????

Ik lees DKCHENG & RAMO, maar ik kon niet begrijpen, heeft ieder zijn elk met de hand nota van afleiding van dit??of een document dat kan mij helpen om gemakkelijk te begrijpen, nauwkeurig en stap voor stap?

kunt u meer specifiek?wat is precies wat je niet begrijpt?

Ik begrijp niet de weg van de afleiding van de vergelijking van vector potentieel en magnetische flux.het afleiden dat er een term R, die wordt gedefinieerd als R = r ˛ ˛ ˛ b - 2rbcosψ,
waarin R is het punt van waarneming in 3D sferische coördinaten, b = straal in XY-vlak langs hoek Φ en ψ = hoek tussen de koppeling punt van oorsprong en het punt van observatie P (r, θ, 0) en b

.

Eerst berekenen we de magnetische vector potentieel A.De formule voor deze bevat een factor 1 / R in de Integrand.Gebruik dan het recht van gezelligheid R = r ˛ ˛ ˛ b - 2RB cos (ψ) voor 1 / R, zodat we 1 / R = 1/sqtr (r b ˛ ˛ - 2RB cos (ψ)).Doe nu een binomiaal uitbreiding voor.Dan hetzij kunnen gaan met de korte en bij benadering afleiding of de exacte afleiding.In de korte versie houdt u alleen de eerste twee termen.Voor de lange en de exacte afleiding een houdt alle termen in de binomiaal expansie en vervolgens merken dat dit kan worden geschreven in termen van Legendre-polynomen.Nu kunt u misschien weet hoe om verder te gaan ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back