macht verlies op matching.

K

kocha

Guest
Ik moet overeenkomen met een antenne (input naar output coax 50Ω antenne 100Ω) door een weerstand van 50Ω serieel,
hoeveel energie ik verlies door matcing deze manier (in dB)?

Het verlies zal worden 6dB.
Het
is beter gebruik te maken van een bijpassende LC-circuit, of een 1:1.41 transformator, om het verlies aan fracties van dB (0 dB in ideale geval).Gevonden meestal impliceert laag verlies, whithout met behulp van weerstanden.

Ik liep, en met een 50 ohm impedantie laden en een 100 ohm impedantie bron, een 50 Ohm weerstand serie heeft een 3 dB invoegpositie verlies.S11 is een perfecte match, en de S22 is -6 dB.

Dus je zou alleen losse 3 dB.Echter, indien er sprake was van een lengte van transmissie lijn tussen de receiver/50 ohm weerstand paar en de antenne, zou moeten worden 100 ohm impedantie karakteristiek lijn.

Ik denk ergens is een misverstand.De eerste post vermeld dat de bron is 50 Ohm (coax kabel) en de belasting is 100 Ohm (antenne).
In dit geval aan de bron tot de lading, moet je een 100 Ohm weerstand parallel aan de belasting (naar de antenne).
Op deze manier verlies je de helft van het vermogen (3dB) omdat de helft gaat naar de belasting en de andere helft aan het verliezen is op de parallelle weerstand.

Het beste zou zijn voor het gebruik van reactieve bijpassende componenten (L en C) om de macht verlies.

Je zou willen overwegen een kwart golflengte impedantie (enkele of meerdere afdelingen) converter.Een 70,7 Ohm sectie moet doen prima en je zou hebben verloren, alleen de invoegpositie verlies in de transformator.

Run down Harlan Howe's boek, striplijntest Circuit Design, blz.68-74 voor een gedetailleerde beschrijving.(Ik heb slechts een papieren exemplaar.)

U hoeft geen melding van de frequentie of de bandbreedte die u nodig heeft, dus ik kan niet zien of een oplossing Microstrip zinvol.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back