LVS matching fout

C

calliste

Guest
Hallo iedereen
Ik gebruik Diva uit Cadence te lopen LVS.
Ik krijg veel netten en toestellen mismatch bij het uitvoeren van een LVS.Dit is te wijten aan M factor van mos transistor, en ook omdat ik mijn MOS transistoren in de lay-out met behulp multifingered ontwerp.Ik dacht LVS niet herkennen parallel apparaat, maar
Ik heb DivaLVS.rul bestand en parallelle vereenvoudiging lijkt te worden ingesteld door permuteDevice verklaring.(permuteDevice parallelle "nfet ")......)
Heeft iemand al geconfronteerd met dit probleem en kan mij helpen oplossen?

alle hulp wordt zeer gewaardeerd dank!

rekening houdend met de multifingerd ontwerp in lay-out hebt u alle aangesloten ur bronnen, riolering samen ?????

indien u een foutmelding krijgen in LVS te zeggen dat de netten en toestellen mismatch vervolgens contact op met ur verbindingen behoren (voor de netten mismatch).
Bent u werkzaam in VXL? Indien UR werken in VXL u shud niet netten mismatch.
Ook contact op met ur apparaat parameters correct (voor apparaat mismatch).

Controleer of u hebt aangesloten ur poorten samen.

Als de MOS-lay-out in abnormale veelhoek (45degree tot en met X of Y bijvoorbeeld), de software zal uittreksel van het apparaat met onjuiste parameters.Als mutiple apparaten met verschillende parameters, kunnen zij niet worden gecombineerd samen.

Hi kan U stuur mij de DivaLVS.rul bestand dat u gebruikt (Misschien
is het mijn regel bestand dat is verkeerd!)
thks!

a) wat de technologie en PDK is het
b) niet gebruiken m maar PBO's [1:10] syntax.
m ofet oorzaken kwesties ook in simulaties - afhankelijk van de PDK

het
is TSMC CMOSP18 PDK.Kunt u meer uitleg PBO's [1:10] syntax.??

Bedankt

Heb je de regel:
Code:
 (permuteDevice parallelle "nfet ")......) [code]
met netlist?De naam "nfet" moet dezelfde zijn in de netlist.Als het "NMOs" in netlist, dan dient u "nfet" naar "NMOs".
U kunt ook controleren of de schematische netlist omvatten "m" parameter.Het is gedefinieerd in CDF of m netlisted of niet.

ja ik heb de regel bestand permuteDEvice verklaring aanwezig zijn en het
is nfet in beide netlist en DivaLVS.rul bestand.
Ook m factor aanwezig is in het schema netlist

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back