LVS kwestie

K

khorlipmin

Guest
Ik gebruik AMS HIT-KIT, Ik weet niet zeker of dit probleem is design kit specifiek.Ik gedefinieerd meerdere gate transistoren in schema en lay-out (strepen).dus als je acht het in het netlist, een 4-poort NMOS zal hebben m = 4.0 gekoppeld.
Maar ik verzuimd om deze informatie te extract door de lay-out.Het is altijd gewonnen in vier transistors die alle m = 1,0 waardoor mijn LVS te mislukken.
De enige oplossing tot nu toe is de uitgepakte netlist veranderen = 4.0 en de LVS m zal passeren.
Dit is frustrerend voor grote circuit.Enig idee wat heb ik verkeerd gedaan heb?thanks very much.

Wat LVS tools gebruik je (Diva, Dracula Calibre)?
Voor Dracula moet er LVSCHK optie in opdracht bestand waarmee smash of unsmash parallelle apparaten.

Ik gebruik DIVA.Is er een soortgelijke optie?Ik kon het niet vinden een tot nu toe ...of misschien ik gemist?

Ik gebruik Diva voor layout en Virtuoso schematische editor voor schema.Dit gebeurt niet voor mij.Ik denk dat in het apparaat eigenschappen venster (in schematische) u zal een parameter te weten "Geen van Gates.U gebracht 4 out there.Dus voor een 40um apparaat automatisch zal 4 mnd in dienst met 10um elk.Dat M = 4.0 kan misleidend zijn.U kunt proberen het uit.

sankudey

Uw divaLVS bestand heeft geen parallelle permuteren regel voor mosfets, of het niet behandelen parameter "m".Pas divaLVS.rul.

Aangezien ik niet de toestemming om het bestand te wijzigen, betekent het dat de enige keuze dan zou zijn om de lay-out netlist wijzigen?
thanks hughes

Waarom niet je toestemming hebt?Als het eigendom is van een andere gebruiker, kunt u een kopie van de kopie en wijzigen.

Wijzig de lay-out netlist is geen goed idee.

Ik denk dat je moet proberen te gebruiken wat sakundey voorgesteld.
Ik weet niet hoe AMS maar sommige PDKs vereisen speciale lauyer voor m> 1 apparaten.
Ik ook aanbevelen om te kijken naar de handleiding voor Ayour design kit en stuur e-mail naar AMS - ze zijn meestal vrij responsief.

ja dat is een goed idee, ik hoop dat zij nuttig zijn.zal AMS contact nu.

Hi everybody!

Ik ben geconfronteerd hetzelfde probleem met diva over de behandeling van M factor niet iedereen weet eindelijk howw om dit op te lossen?Bedankt

De eenvoudigste manier om te voorkomen "m" kwesties is niet te gebruiken veelheid.TSMC heeft soms soortgelijke kwesties in PDK.

Ik beveel aan "bus" vertegenwoordiging te gebruiken.
Hiermee bedoel ik zoiets als dit: PMOS1 [1:6]
die 6 keer dezelfde PMOS parallel - dus betekent Wtot = 6x Wpmos

Ook ik geloof AMS hitkits hebben een speciale LVS opstellingen te gebruiken - het gebruik van hun documentatie.In MentorGraphics hadden ze een blauwe menu-knop moest je befor selecteren LVS run

hi Teddy!
dank voor uw reactie.door "bus" vertegenwoordiging PMOS1 [1:6] bedoel je te plaatsen in het schema 6 transistors in parallel?voor een zeer groot circuit, dit is niet erg handig.Kent u een andere manier efficiënter?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back