lusantenne stralingsdiagram

P

pzak

Guest
Hoi allemaal!
Ik
ben het ontwerpen van een kleine cirkelvormige lusantenne (single beurt) in CST MWS.I ben gewoon erg verward over het stralingsdiagram
Ik krijg.I've been lezing in schoolboeken dat de stralingsdiagram van de lus-antenne is als een dipool en moet in het vlak van de antenne, dwz de richting van de maximale straling niet door de lus.Maar wat
ik krijg is de exacte opposite.I heb bijgevoegd een PrintScreen van het in het pdf-bestand hieronder.

Ook aan de kleine lus voorwaarde, ontwierp ik het zo dat de diameter lambda/10: f = 1 GHz => Lambda = 300mm => straal = 15mm
maar enigszins de resonante frequentie is ongeveer 2.7GHz?

Ik probeerde het vergroten van de afmetingen, zodat de resonantie frequentie is reduced.It deed, maar het nooit gehoorzaamd de lambda/10 regel (het was niet wat ik verwacht te worden).Bijvoorbeeld voor een straal van 47mm, de resonantie frequentie is 875MHz.

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd.

Sante
pari
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Ik zie niet in hoe een resonantie op lambda/10 zou kunnen worden gerealiseerd zonder extra tuning onderdelen.De input impedantie kan niet echt.

Ook de maximale straling richting normaal tot het aansluitnet, zoals waargenomen, kan geconcludeerd worden uit eenvoudige symmetrie overwegingen.

PS: OK Dat geldt ook voor de buurt van magnetische veld.Verre veld straling richting is in de loop
van het vliegtuig, met een nul normale aan de lus.Maar als je de lus groter dan lambda/10, het handelen
is meer als een gevouwen dipol en krijgt een geheel andere straling patroon.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back