Luidsprekerimpedantie 50ohm

F

fuzzzy

Guest
HI,

Ik ben een elektronisch apparaat repareren, heeft het een luidspreker om te veranderen.

Het lijkt een Mylar luidspreker.50mm diameter.is schrijven over het: 0.2W 50F 50 OHM

Ik vond op catalogi soortgelijke luidspreker met hetzelfde vermogen, maar ik kan alleen vinden max. 22 OHM.
Kan ik dit wijzigen luidspreker aan te passen mijn apparaat?kan ik gebruiken 22 OHM in uw mening?
Waar vind ik 50 Ohm luidspreker?

Bedankt

http://www.elcart.com/media/pdf/10_510.pdf

50 ohm waarde is de impedantie van de luidspreker.en zoals we weten, om maximale energie overdracht tussen de versterker en de luidspreker, moeten de twee gelijke impedantie.met iets anders dan dat zal de performace van uw audio-systeem degraderen.de 22ohm spreker zal werken maar je zou niet krijgen dezelfde geluidskwaliteit als voorheen.de 0,2 watt cijfer kan niet langer een voldoende vervanging.maar als je echt niet kunt vinden, een 50 ohm luidspreker, kunt u de 22 ohm luidspreker maar invoegen gebruiken in serie met de spreker leidt een 22 of 27 ohm weerstand om te voorkomen dat het branden van de stem van de spreker spoel en ook aan de de versterker te maken " zie "een 50 ohm belasting (22 27 = 49 ohm, bijna 50 Ohm).Zorg ervoor dat de weerstand die u gebruikt wordt beoordeeld op 0,25 watt of hoger.Toegevoegd na 2 minuten:Oh ja, kunt u ook gebruik maken van een bijpassende transformator aan de 50 ohm uitgangsimpedantie van de AMPLIFER wedstrijd en de 22 ohm luidspreker.Toegevoegd na 7 minuten:50 ohm waarde is de impedantie van de luidspreker.en zoals we weten, om maximale energie overdracht tussen de versterker en de luidspreker, moeten de twee gelijke impedantie.met iets anders dan dat zal de performace van uw audio-systeem degraderen.de 22ohm spreker zal werken maar je zou niet krijgen dezelfde geluidskwaliteit als voorheen.de 0,2 watt cijfer kan niet langer een voldoende vervanging.maar als je echt niet kunt vinden, een 50 ohm luidspreker, kunt u de 22 ohm luidspreker maar invoegen gebruiken in serie met de spreker leidt een 22 of 27 ohm weerstand om te voorkomen dat het branden van de stem van de spreker spoel en ook aan de de versterker te maken " zie "een 50 ohm belasting (22 27 = 49 ohm, bijna 50 Ohm).Zorg ervoor dat de weerstand die u gebruikt wordt beoordeeld op 0,25 watt of hoger.

gelidude is right.You kan de 22ohm luidspreker gebruiken met de juiste matching netwerk.

fuzzzy,
Moderne elektronische apparaat ontwerpen komen niet overeen met het vermogen stadium impedantie aan de belasting impedantie.De output stadium wordt behandeld als een spanningsbron met de huidige capaciteit voldoende om de vereiste output power.Impedance matching per se is niet het probleem.Als het rendement van de nieuwe 22 Ohm luidspreker is hetzelfde als de oude luidspreker 50 Ohm, dan moet je een stroom van SQRT ((50/22)) maal het aanbod van de huidige vereist door de oude 50 Ohm luidspreker om dezelfde maximale uitgang.Dit betekent dat de totale weerstand (met inbegrip van de spreker weerstand) moeten worden 50XSQRT ((22/50)) = 50 X .6633 = 33,2 Ohm (een extra serie weerstand van 11,2 Ohm).Alvorens over te gaan, moet u antwoorden op de volgende 2 vragen:
.
Zal de output fase zal worden beschadigd door de lagere weerstand laden?
.
Is de output stadium kunnen leveren genoeg stroom om de output dezelfde maximale output als met de belasting van 50 Ohm zonder vervorming als gevolg van de huidige beperking van geven?
.
Als het antwoord op de 1e vraag is "Ja", of indien het antwoord op de 2e vraag is "NEE", dan heb je geen andere keuze dan een 28 Ohm weerstand serieas toe te voegen, wat resulteert in 50 Ohm totaal, en genoegen nemen met een lagere maximale vermogen.
.
Als de efiicency van de nieuwe luidspreker is niet hetzelfde als de oude spreker, dan moet je de serie weerstand aan te passen, om te compenseren voor de verschillende efficiëntie.
.
Vóór de aankoop van de nieuwe spreker, zou ik probeer het laden van de eindtrap met een variabele weerstand belasting en het bepalen van de belasting die de weerstand bij de uitgang van de huidige fase begint te beperken.
.
Als het apparaat werkt op een batterij, dan is het gebruik van de 11,2 Ohm serie weerstand zal resulteren in een hogere batterijverbruik.
Groeten,
Kral

het geval ik besluit om een serie weerstand gebruiken kon ik ook kiezen voor een eenvoudig tot 8 OHM spreker te vinden met een goede weerstand?

fuzzzy,
Je zou kunnen, maar de vereiste serie weerstand zal een drastische beperking van het vermogen dat je kunt leveren aan de spreker, als gevolg van huidige station beperkingen van het apparaat, dat werd ontworpen om te werken in een belasting van 50 Ohm.
Groeten,
Kral

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back