Low-pass filters Actieve

F

fala

Guest
Hallo, Ik heb een vraag over actieve filters. met betrekking tot het beeld dat ik inzicht in de rol van R2 en C2 zijn zij daadwerkelijke low pass filter, maar wat ik niet begrijp, is de rol van de R1 en C1 waarom ze nodig zijn? en waarom R1 moet gelijk zijn aan R2 en C1 gelijk aan C2? Ik wil winnen van mijn filter een bij alle frequenties (frequenties lager dan -3 dB cut off) kan ik verwijderen R3 en R4 en rechtstreeks aansluiten op pin 6 OpAmp tot en met 2 pin? thanks.

Fala, Het filter is een 2-polige low pass filter. Dit filter topologie is bekend als de Sallen Key topologie. Als u op grond van het circuit overdracht van de functie zul je zien dat de noemer is een 2de orde polynoom van de vorm. K / (s2 + + 2ZetasW0 w0 ^ 2). Waar Zeta is de dempingsfactor (=. 707 voor een Butterworth filter), W0 is de ongedempte eigenfrequentie. ~ U kunt indeead aansluiten pin 6 rechtstreeks op 2 pins naar een eenheid DC te krijgen te krijgen. Een reden voor het gebruik van een winst> 1 is dat deze kunt u selecteren C1 = C2. Met een winst van 1, waarin C1 = C2 resulteert in een negatieve waarde voor R2. Radio Shack niet voorraad veel negatieve weerstanden. Als u bereid bent om ongelijke waarde condensatoren te gebruiken, dan het instellen van de versterking = 1 is geen probleem. De gangbare praktijk is om een ​​van de condensatoren selecteren om een ​​standaard waarde, en de andere condensator, die bijna altijd blijken te zijn een niet-standaard waarde te berekenen. ~ Zie een boek over anmalog filter ontwerp voor meer informatie, of Google op "actieve filter". ~ Groeten, Kral

hallo jeffttan, beeld dosis niet automatisch zien (ik weet niet waarom) maar ik kon het zelf te downloaden, zodat je zou moeten kunnen. maar je moet ingelogd zijn om te kunnen beelden zien of te downloaden, bedankt. bedankt Kral, uw antwoord was behulpzaam. Ik ben op zoek op het web naar artikelen over dit onderwerp. maar zoals ik begreep uit uw antwoord heb ik twee opties eerste R1 en C1 te verwijderen en gebruik maken van de actieve filter als een paal dan heb ik niet nodig versterking voor dc. ten tweede omdat ik ga eten uitgang van het filter om een ​​16bit ADC, zou ik een manier vinden om ADC kalibreren bij elke frequentie. en omdat zelfs als ik een pole filter dan zal ik minder dan de eenheid te krijgen ergens tussen DC en-3db cutoff en deze winst dosis lijkt niet lineair of gemakkelijk berekenbaar dan moet ik nog naar-ADC-kalibreren bij elke frequentie (zelfs als ik gebruik een pool). dus waarom niet gebruiken seconden paal die scherpere demping heeft, want ik moet mijn ADC toch kalibreren voor elke frequentie. Kunt u bevestigen dat mijn begrip tot nu toe goed is? Heel hartelijk bedankt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back