Low-cost

G

GertDalPozzo

Guest
Hi All,
kan iemand mij vertellen de belangrijkste verschillen tussen de low-cost-FPGA's en high-end zijn?(dwz Spartaanse vs Virtex voor Xilinx en Cyclone vs Stratix voor @ ltera).
Want ik had eens een kijkje op vele notities en ik vond het niet zo veel verschillen,
met uitzondering van de prijs!

Gezien het hetzelfde aantal logische elementen (of poorten, LUT, plakken ,...), aantal multiplicatoren, Block RAM, I / O-pinnen, is er altijd een low-cost FPGA heel veel goedkoper dan de correspondent high-end een .

Dus mijn domme vraag is: waarom kiezen voor een high-end FPGA?in welke gevallen?

Wat zijn de functionaliteit die we niet kunnen vinden in een low cost FPGA?Gate overgang tijd?Stroomverbruik?Systeem frequentie?

Want het prijsverschil is heel erg hoog!

Thank you all!

Gert

Ik
ben niet erg vertrouwd met Al.tera apparaten, maar je juist over het grote prijsverschil tussen de Spartaanse en Virtex gezinnen.Als uw ontwerp past in een Spartaanse familie apparaat, en loopt dan snel genoeg, dan
is dat waarschijnlijk de juiste keuze voor jou.Toen ik beginnen aan een nieuw project, ik tijd overweegt verschillende FPGA gezinnen te zien die een lijkt het meest geschikt zijn.De Xilinx Gebruikershandleidingen zijn zeer nuttig.Soms ik synthese en plaats-en-route-experimenten te bepalen ongeveer hoeveel ruimte of snelheid zijn nodig voor kritische secties.De meeste van mijn projecten passen in een Spartaanse, een paar een Virtex.Elk project heeft verschillende tradeoffs.

De nieuwe Virtex-5 klokken ruwweg tweemaal zo snel als Spartan-3E.De V5 heeft ook efficiënt zes input Luts, en tal van bijzondere middelen zoals honderden multiplicatoren of DSP blokken, PowerPCs (nog niet in V5), ethernet MACs, multi-gigabit-I / O-controllers, en enorme hoeveelheden logica weefsel.Dat zijn prachtige bronnen voor sommige toepassingen.

Thank you very much Echo!
Dus, denk je dat ik kan mijn ontwerp architectuur (met behulp van VHDL) met een van de software beschikbaar (ISE of qu (at) rtus) en dan proberen te passen in een low-cost pakket en simuleren het?
Als de voorstellingen zijn geschikt voor mijn toepassing ik kan kiezen voor een low-cost FPGA, anders zal ik moeten kiezen voor de high-end (en hoge prijs ook!) Een.

Of denkt u (van uw ervaring)
is het geen goed idee (al te veel complexer de ontwerpen ,...) en het
is beter om te kiezen welk pakket bij het begin van het ontwerpen?

Ik
ben nog een beginner op dit gebied ..

Thank you a lot!

Gert

Dat
is een goed idee.Download de gratis Xilinx of Al.tera ontwikkelingstools,
het ontwerp en de simulatie van uw project, en probeer installatievoorwaarden in verschillende apparaten.Als u geen gebruik maken van specifieke kenmerken van een bepaalde FPGA familie, dan
is het relatief eenvoudig om te proberen de plaats-en-route in verschillende familie-apparaten.Maakt u zich geen zorgen te veel over het pakket pinouts in dit stadium.De gratis versie instellingen volledig achter de kleine en middelgrote FPGA's, maar niet de grote.Als uw project groeit zo groot, je kunt een trial versie van de volledige hulpmiddelen voor de uitgaven veel geld.

Elke Xilinx FPGA User Guide heeft een kleine tabel met de verschillende pakketten beschikbaar voor elke grootte FPGA.Ik kies meestal een FPGA en pakket dat past bij mijn project raming, maar heeft grotere versies beschikbaar in dezelfde grootte-pakket.Op die manier, als ik ooit meer verwerking functies, kan ik de installatie van een grotere FPGA zonder herinrichten van het circuit bord.Als u dit doet, zorgvuldig vergelijken pinouts om er zeker van zijn dat ze compatibel zijn.

Blader door de Gebruiker gidsen van de dure FPGA's voor een overzicht van de geavanceerde functies.Voor sommige projecten, ze zijn de moeite van het geld.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back