Lood-zuur-lader

I

igorsat

Guest
Ik heb een schema voor lood-zuur-lader.Een artikel over lood-zuur-lader is gepubliceerd in mei en 99 editie van Elektor magazine, maar helaas kan ik niet krijgen een gedrukte of elektronische kopie van die editie.

Check out the bq2031 van TI en verwante app.notities.Ik heb gebruikt deze chip in een aantal projecten.
http://focus.ti.com/docs/prod/productfolder.jhtml?genericPartNumber=BQ2031

I really like: http://www.uoguelph.ca/ ~ antoon/gadgets/labc2.htm

Ik heb ook een verzegelde lood-zuur schematische met PCB heks is veel meer suffisticated (temperatuur gecontroleerd) als je dit wilt PM me.

U belast loodbatterijen met een constante spanning lader.Gebruik gewoon een instelbare spanning regulater cicuit met de huidige limiet, passen voor 13,8 volt voor een 12 volt auto batterij.

U nicads belast met een constante stroom oplader.
Hoop dat dit helpt.

Een eenvoudige en betrouwbare schakeling werkt in rekening te brengen Loodzuur batterijen:

Bouw een ongereguleerde stroomvoorziening met serie huidige beperking weerstand.Zo is voor 12 Volt accu, gebruik van een transformator met 15V AC output, een brug en een condensator ...

Met een op.amp circuit, bewaking van de lood-zuur batterij spanning.Voor 12 V aanvragen, indien zij tot aan 13,8-14 V, koppel de lader output met behulp van een relais.Als de batterij niveau daalt tot 11,5 V, opnieuw aansluiten van de lader.Dit zal de hele dag door recyclen zelf.

Met dit circuit, het systeem geen buitensporige warmte met behulp van een regulator circuit, nooit te veel kosten van de batterij en het circuit is heel eenvoudig en betrouwbaar ...

Door toevoeging van een extra relais op de route, kunt u ook beschermen tegen overmatig ontladen van de lood-zuur batterijen.

Het werk zo mooi, esp voor draagbare lampen, en een langere levensduur van de batterij ...

Wees.
13,8 Volt is het absolute maximum.
Ik
zou aanraden 13,5 Volt te worden over de veilige kant.
Mitsuko

Betanorm `s idee is de manier waarop ik die van mij.Ik gebruik een 741 als vergelijkingslocatie en gereglementeerde spanning op de ingang met een Zener diode daarna volgen de spanning van de batterij op de othr input pin en hesteresis met een feedback weerstand output bc107 tot het besturen van een relais.workes echt goed en kan worden gebruikt om kosten gells lood-zuur accu's
Barrybear

Iedereen heeft schematische 20A voor lood-zuur en gel accu lader?

U kan oplopen tot zelfs 14.0-14.5 Volt, en zal deze nog steeds veilig is.Het hangt af van hoe snel u liever uw batterij op te laden, hoe machtig is uw lader.Bijvoorbeeld: de laadspanning in een auto-lood-zuur batterijen.

Met mijn manier van opladen, het lood-zuur batterij in cyclische gebruik.Als u van toepassing zijn 14,0-14.5V continu, het is buiten het veilige gebied.

Als u de batterij opladen snel, dan is de histeresis assortiment moet breder zijn.

Aangezien er sprake is van een chemische reactie in de cel, laatste spanning per cel mag niet constant en moet afhankelijk van de temperatuur.

Slechtste conditie te vermijden is zeker ontladen loodaccu batterij onder 1.8 volt per cel.Als u deze voorwaarde, de batterij zal nooit krachtig.

Ik zou geen een auto type Loodzuur batterry met meer dan 6 ampère, aangezien dit kan leiden tot sluiting van de platen en kan distroy de isolatoren.De cyclick wijze van heffing is de beste manier om te gaan.U moet gebruik maken van een relais te schakelen van de huidige en tricle met een weerstand nadat u de drempel spanning is bereikt.
Barrybear

Hi im op zoek naar een schematische
die gebruik maakt van een pic micro te doen
met een PWM, zo niet ziek gewoon doen
schema's geen probleem voor mij.
code, kreeg PMW, reguleren belastingscycli
is het probleem, door middel van code.

Ik denk dat cyclische methode voor het opladen van lood-zuur batterijen is de beste en goedkoopste methode.Als u kosten van de LA batterij met continue gelijkstroom, laadspanning dient te worden gecontroleerd preciselly.Anders spanning voor cyclische heffing zal vernietigen van de batterij voor continue charge.

hi guys!

Ik heb ontwierp een 24v, 4A goedkope batterij lader myself.it werken in eenvoudige constante huidige modus als stand alone.also is het mogelijk om de uitgang /-spanning door een microP of zelfs een computer haven, indien een a / d kaart beschikbaar is.

haar docs (SCH & PCB's) in P * otel-formaat beschikbaar is.
Als u wilt reageren op deze brief!

thanx.bye

Een normale lading spanning over een reguliere auto-accu (lood-zuur) is ongeveer 14,4 V. Wanneer de batterij begint te trekken veel lagere stroom bij deze spanning is over de volledige rekening gebracht.De generatoren van de auto gebruiken voor het instellen van deze constante spanning belast door het meten van de omgevingstemperatuur.Dus ik zou zeggen dat deze spanning is afhankelijk van de temperatuur.

Mocht u belast met constante stroom, ga over op trickle-charge (korte tussenpozen belast met een lage stroom) wanneer de spanning van de batterij is gestegen tot ongeveer 14,4 V (ongeveer).Meer gegevens over de temperatuur afhankelijkheid van deze spanning kan worden gevonden in de handleidingen en de toepassing nota's van de fabrikant van uw batterij, of van soortgelijke aard.

/ Pim

Citaat:Op 2002-03-09 09:56, Mitsuko schreef:

Wees.

13,8 Volt is de absolute m (at) ximum.

Ik zou aanraden 13,5 Volt te worden over de veilige kant.

Mitsuko

Probeer m (at) XIM-ic.com, In daar de goede toepassing notities voor verschillende type batterij chemie.

Iedereen heeft schema voor 45-60A Lood-zuur-gel accu lader?

mypooka schreef:

Hi im op zoek naar een schematische

die gebruik maakt van een pic micro te doen

met een PWM, zo niet ziek gewoon doen

schema's geen probleem voor mij.

code, kreeg PMW, reguleren belastingscycli

is het probleem, door middel van code.

goodboy_pl, kan dit ontwerp aangepast voor hoger huidige meer dan 4 A?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back