Logboek-periodieke antenne in HFSS.

Y

yzriver

Guest
Hello all:

Kan iemand een kijkje nemen op de HFSS bestand in bijlage.Het is een log-periodieke antenne voor THz-toepassing.Ik kan niet de vergelijkbare S11 als de Papar presenteert.
Ziet u een probleem is excitatie?De frequentie varieert van 100GHz-1.5THz.Het gaas aantal kan enorm zijn als u probeert om dit model te voeren.

Thanks a lot.
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Log-periodieke antenne in HFSS bestand

yzriver, zal ik proberen te simuleren in cSt, geef wat tijd
groeten

Bedankt.
Ik heb het gedaan op de CST.Het resultaat komt overeen met die van ADS impuls op (100GHz ~ 200GHz).Maar bij hoge frequentie, bijvoorbeeld, 300GHz, omdat het grote aantal mazen, kan het momentum niet uitgevoerd.Kunt u kijk mijn HFSS bestand?

Ik zou willen vergelijken het resultaat van veiligheidsdoelen en HFSS, tijd, nauwkeurigheid.Als u interesse hebt, kan ik het uploaden van de CST-bestand morgen.

Ik Alos uploaden van de antenne DXF-bestand voor een van jullie heeft interesse om deze simulatie uitvoeren.

Bedankt.

@ yzriver

Ik geef het een schot in hfss tijdens het weekend ...

hi yzriver pls tell me ur substraat u gebruikt en de dikte, ur band, wat ur verzoek, s par.of straling patroon?, voor welke frequentie?

substraat: Si, dikte: 1mm.Kunt u S paramenter uit 100GHz ~ 200GHz?

Als uw computer krachtig is, kan je proberen een hogere band 500GHz?HFSS genereert een enorme hoeveelheid maas bij hogere band.Dus wees voorzichtig.Hartelijk dank.

Ik post het resultaat van ADS en CST hier.Het is interessant om te vergelijken met HFSS.

Het lijkt erop dat de impedantie dicht bij 200 ohm.
Als u normaliseren tot 200 van de S11 zal verbeteren.

Ik had een blik op uw hfss bestand.

Allereerst een verzoek.Heeft u nog andere papier / artikel als degene die je hier geplaatst.Het is erg interessant om mij te wijten aan het feit dat ik het ontwerpen van het zelfde ding!1.Uw hoop gegooid poort is niet goed omschreven of moet ik zeggen zijn zeer verkeerd.Kijk naar mijn poort voor de log-periodiek.

2.Waarom is de straling grens ongelijk gedistantieerd van de antenne (in de z-as is het -50um, maar in het xy-as is het meer).Ik neem aan dat 50um een lambda / 4 voor uw laagste frequentie (i niet hebt gecontroleerd dit).In de volgende foto's die ik na mijn hfss resultaten van de planaire log-periodieke antenne zonder substraat of iets extra naast de antenne.

Hope this helps,
rfmw

Bedankt rfmw.
Ik heb mijn probleem op te lossen.Het resultaat van HFSS heeft het vergelijkbaar resultaat met de CST, maar HFSS sneller lopen dan cSt bij 100GHz ~ 200GHz.

Ik heb nog een papier voor deze log-periodieke antenne.Succes.

hi, rfmw:

waarom je koos CST?Het lijkt de HFSS kan goed werken.

Ik denk dat HFSS is echt een prachtige simulatie software.Maar Helaas zijn prachtige eigenschappen heeft zijn prijs - geheugen eisen.

Momenteel ben ik simuleren mijn 3D-structuur in cSt bij twee tot drie maal de frequentie, die had ik nauwelijks te bereiken in HFSS op mijn Win32 pc.Als er slechts een HFSS kan draaien op een cluster met de computer laten zeggen 8GB ram of meer, dat zou geweldig zijn ...

Hoewel vergelijken CST te HFSS, CST is erger gebruikersinterface en ook een aantal functies i don't like ...Wat ben je computer draait CST en HFSS op?

Ik gebruik het de normale PC.1G memeory, 2.4GHz CPU.Ik kan vragen om een krachtige PC of gebruik cluster.Daarvoor moet ik om uit te vinden welke het beter.

Ik lees de krant gevoegd i.Er wordt gesproken over de Si lens.Wil je het?simuleren hoe doe je dat?

Ik ben al in de log-periodieke Si Lens.Probleem is mijn pc niet genoeg geheugen voor hoge frequenties in beide HFSS en CST.Maar ik zou lukken om hoger te krijgen in de CST, aangezien haar een beetje minder geheugen honger.

Het probleem met log-periodieke is dat het niet-symetrical, dus geen symmetrievlakken kan worden gebruikt ...

Kan CST begrijpen Si lens?Als je de antenne met Si-lens cover, zal de CST simuleren de lens hervormen de balk?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back