LO dBm

S

STOIKOV

Guest
in ontwerpen mixers 'Ik heb gelezen in boeken of kranten dat de LO is opgegeven in dBm.Dit betekent dB ten opzichte van miliwatts op 50ohm belasting of dB ten opzichte van milivolts?veronderstelling de LO is een blokgolf.

dBm is macht en wij geven niet om de impedantie.
Dus, telefoon ingenieurs 0dBm denken is gelijk aan 0.775Vrms voor
600 ohm-systemen, terwijl RF-ingenieurs 0dBm denk dat gelijkwaardig is aan
0.225Vrms voor 50 ohm systemen.
U kunt eenvoudig converteren dBm aan de macht:
0dBm = 1mW
10dBm = 10mW
20dBm = 100mW
30dBm = 1W

2mW = 3dBm
4mW = 6dBm
20mW = 13dBm
Ik hoop dat u begrijpt wat ik bedoel.
SH Woo

Voor sinusvormige signalen in 50 ohm systeem, P (dBm) = 10 * log (Vrms * * Vrms 1000/50)
waar Vrms = Vpeak / √ 2

nu is het duidelijk voor mij dat dBm macht is gerelateerd aan 1mW bij een belasting van 50Ω in RF-systemen.Maar nu is mijn twijfel is in een blokgolf VCO Ik heb dat een mixer leveringen.De LO haven van deze mixer is niet 50Ω, is een hogere impedantie is omdat capacitieve (poorten van de MOS).Dus in dit geval hoe ik kan het vermogen van mijn VCO?

Ik vraag me af of je LO macht niveau vermelding te kopen
de VCO of je bent het ontwerpen / Building een.

Als LO wordt gevoed aan een zeer hoge impedantie-poort, kunt u 50-ohm shunt
weerstand om ervoor te zorgen ingangsimpedantie van de mixer is dicht gecontroleerd
een vaste waarde.Natuurlijk is de kracht van de blokgolf anders
sinus.Hoe schoon is het plein golf?Het is moeilijk om een hoge frequentie te maken
blokgolf.Hoe zou je willen meten de kracht van de blokgolf?
Wattmeter?Spectrum Analyzer?RF spanning sonde?
Hoe wilt u om te bepalen optimale LO-niveau?
Als het lage frequentie, 10KHz zeggen, kunt u opgeven van de piek tot piek
spanning gemeten met een hoge impedantie reikwijdte sonde.
By the way, heb je vermelding van uw frequentie?
SH Woo

Mixers niet goed werken met vierkante golven als het LO-signaal.Dat komt omdat een mixer is grotendeels een analoge sampler, en als je het niet geef het een sinus op de LO poort zoals het wil zien, de bemonstering functie wordt verknald.

Dus uw vraag orignal vergelijkbaar is met de vraag "wat mijl per gallon heeft mijn auto als ik de glucose te gebruiken in plaats van gas in de tank"!Het antwoord is eenvoudig, wie weet zelfs als je kunt de auto beginnen, laat staan een specifieke details zoals mijl / gallon.

biff44 wrote:

Mixers niet goed werken met vierkante golven als het LO-signaal.
Dat komt omdat een mixer is grotendeels een analoge sampler, en als je het niet geef het een sinus op de LO poort zoals het wil zien, de bemonstering functie wordt verknald.Dus uw vraag orignal vergelijkbaar is met de vraag "wat mijl per gallon heeft mijn auto als ik de glucose te gebruiken in plaats van gas in de tank"!
Het antwoord is eenvoudig, wie weet zelfs als je kunt de auto beginnen, laat staan een specifieke details zoals mijl / gallon.

De mixer havens meestal graag zien dat goede impedantie matching, 50 ohm of anderszins.Wat de gemiddelde vermogen gaat, kunt u verwijzen naar de definitie van de gemiddelde vermogen;
Pavg = [1 / (T * R)] * ∫ | f (t) | ^ 2dt, geïntegreerd over periode T, en gedeeld door R.
De LO-poort, toen bestuurd met een sinusoid, zou corrigeren de LO-signaal en, in het proces, het genereren van harmonischen van de LO.Als je begint met een squarewave als LO rijden, omdat blokgolf is rijk aan boventonen, kunnen zich prestaties afbraak in IMD en harmonische afwijzing van de mixer.

Als u samplers begrijpen, zou je beseffen dat je een sinusgolf zijn bemonstering met een lange pulsewidth (uw squarewave), waardoor het annuleren van het grootste deel van de sinus spanning.Je moet het monster met een piek, dat is een soort van wat de top van de LO sinus is.

Een mixer is niet een sampler.

Een blokgolf maken een uitstekende LO - het in wezen schakelt de polariteit van het RF signaal.Dit zorgt voor hogere conversie krijgen, minder lawaai en lager LO doorvoercondensatoren dan wanneer u gebruikt een sinusgolf LO.

Daarom hoog niveau diode-ring mixers presteren zo goed.De LO sinusgolf wordt geknipt in een vierkant golf.

eigenlijk de sinsuidal LO geen monster, en het resultaat te schakelen met een sinosoidal golf moet worden IFout = sgn (LO) * RF waarop die u middelen te vermenigvuldigen met een vierkante golf al, maar geven de trage helling van de sinosoidal doesn ' t perfect schakelen en dus het geeft meer lawaai en lagere lineariteitToegevoegd na 2 minuten:en over de meer harmonischen, dit is ook niet waar als voor perfect schakelen door een sinusgolf u get sgn (LO), die al een blokgolf en dus hebben dezelfde harmonischen wanneer u een blokgolf van de eerste plaats gebruikt

Gerectificeerde sinus heeft zelfs harmonischen, vierkante golf die stijgen en dalen tijd heeft heeft zowel even en oneven harmonischen.

biff44: Ga terug naar school!.

Aanbrengen van een blokgolf in een mixer is prima.Alle mixers werken in de verzadigde regio van diodes of FET's dus een blokgolf heeft alleen helpen u en niet problemen geven.Normaal mensen geen gebruik van vierkante golven sinds haar moeilijk te maken een goede blokgolf op hoge frequentie.

Zal werken maar je kracht te verminderen 2 dB en je fine!.

Paul.

Hier is echt een mooie introductie in de theorie en ontwerp mixer:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=132888

Hoi,

h ** p: / / www.edaboard.com/viewtopic.php?t=132888
deze link werkt niet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back