LNA en mixer vraag

F

fanshuo

Guest
in LNA en Gilbert mixer ontwerp, ik heb het niet vinden van een voor het gebruik van een PBO's huidige bron als output weerstand om de spanning krijgen.
Wat is de reden hiervoor?

Mixer in de ontwerpen van de winst is niet de belangrijkste factor, de mixer heeft vele spec's
so zeer hoge winst is niet altijd nodig.

de LNA meest gebruik inductor in de belasting of zelfs een weerstand

khouly

hoog is niet altijd wilde
maar waarom niemand er gebruik van maakt in ieder geval?

Ik heb enige necessarity gebruik te maken van een inductor of weerstand als lading, wat is de reden?

Ik denk dat het kan worden gebruikt om de output impedantie.zodat de overeenkomende wordt makkelijker

khouly

Twee redenen:

1.Geluidshinder: PBO's is veel meer lawaai dan Ind / Res

2.Frequentie: PBO's zal degraderen de hoge frequentie krijgen.

1.PMOS niet noodzakelijkerwijs leiden tot meer ruis dan weerstand
2Whether zal degraderen de hoge frequentie winst in LNA is afhankelijk van de grootte ervan.Verder zelfs degradeerd de hoge frequentie krijgen, waarom het niet wordt gebruikt in een mixer

1.Ja, maar heel af en toe.

2.Ik heb alleen ervaring op LNA.Ik kan het niet helpen u op Mixer ontwerp

3.Normarlly LNA gebruik inductor als laden.En u kan de winst van de LNA worden een bandfilter antwoord op de gewenste freq.Door het gebruik van de PBO's, u krijgt een lowpass reactie.En een zeer hoge winst wordt aangeboden tegen een lage frequentie.Misschien is honderden malen hoger dan de winst op ur gewenste frequentie.Dat is niet goed.

4.Een ander ding dat ik vergeet te vermelden in het begin is de lineariteit overweging.

5.Actrually wanneer u echt beginnen met het ontwerpen van een LNA, u kan met behulp van PBO's, zoals het laden is erg onpraktisch.Hoe bias de PBO's is een groot probleem.

over je derde punt, als je gebruik maakt van een weerstand, zoals het laden, het heeft ook een hoge winst tegen een lage frequentie.

Ik denk dat u gelijk in punt 5.Bias is een probleem is eenvoudig te gebruiken inductor.

Ik denk dat een andere reden is dat de output weerstand van een MOS-transistor is niet goed omschreven.Het
is juist de waarde is niet gemodelleerd heel goed.

Correct.Dat
is waarom ik nooit gebruiken res voor LNA laden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back