LM358 als vergelijkingslocatie (Pulse-oximeter)

D

dhananjaya

Guest
Ik ontwierp een puls oximeter en het werkt prima met LM 358 als de aplifier.Maar de uitvoer krijg ik alleen 3.68v.Ik gebonden aan een LED via een weerstand, zodat ik kan visueel zie de hartslag.

Maar ik kan niet lezen deze uitgang uit PIC 16f877.Dus ik gebruikte een ander LM 358 als een fundamenteel vergelijkingslocatie en geprobeerd om een 5V puls.Maar toch krijg ik de output is 3.6V.

Wat kan de reden?Kan iemand helpen?

Dit zijn mijn circuit pinnen.

LM 358
V (Pin 8) = 5V
GND (Pin 4) = GND
VA (Pin 3) = Input (3.6v)
VA-(Pin 2) = V verwijzing 1,5
VVout (pin 1)

De LM358 is geen spoor naar spoor opamp.Wat dit betekent is dat het niet kan zwaai haar output pin aan de stroomvoorziening spoor.In principe is het bovenste transistor niet kan worden verzadigd, zodat het altijd heeft enkele spanningsverlies.

De opties zijn ofwel naar een opamp die wel per spoor naar het spoor uitgang, of probeer een pullup weerstand aan de Vout pin van de comparator.Plaats en 10K weerstand van pin 1 tot 5 V.Wanneer de vergelijkingslocatie rijdt hoog is, moet dit de
max. uitgangsspanning.Wanneer de vergelijking wordt verondersteld te rijden laag, de opamp kan gemakkelijk wastafel de extra huidige door de pullup weerstand.

Als de pullup weerstand niet werkt voor je, kijk voor een spoor voor spoor opamp in dezelfde pin configuratie en het pakket.Bij het lezen van de spec sheets, kijken naar de maximale voltage swing parameter om te bepalen hoe dicht bij de rails kunt u schommel.

De PIC kan lezen zowel hoog als laag, dus waarom niet simpel en gebruik een 2N3904 of soortgelijke en wijzigen van de software?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back