Lithium batterij - de macht

A

Audette

Guest
Ik heb een vraag over accu's en hoeveel energie ze op te slaan. Ik ben op zoek in het gebruik van een lithium batterij voor een draagbaar instrument - de twee keuzes die ik heb zijn 14,8 V 4.4Ah of 4.4Ah 11.1V. De spanningen waar ik mee werk zijn 5V en 3,3 V en in het algemeen zal het toestel rond de 400-500mA gebruiken tijdens normaal gebruik. Mijn vraag is, is de spanning een effect hebben op het aantal cycli mijn batterij kan gaan door? Iemand vertelde me eens spanning heel weinig verschil maakt voor de energie in batterijen en dat het de Ah-specificatie die zaken. Maar ik heb nooit echt een goede uitleg waarom dit is en ik ben nog verward over de vraag of dit het geval is. Ik hoopte dat mijn instrument moeten kunnen fietsen rond de 200 iteraties met behulp van de 14,8 V 4.4Ah batterij. Hoe zou dit beïnvloed als ik naar de 11,1 V 4.4Ah accu - of zelfs een lagere spanning, maar dezelfde Ah. Bij voorbaat dank

Het is Watt uur niet ampère-uur die ertoe doen. Watt uur = energie. Dus, op voorwaarde dat u gebruik maken van schakelen toezichthouders van de 14,8 V batterij gaat langer dan de 11,1 V duren. Het aantal cycli niet afhankelijk van de spanning. Het verschil is gewoon dat de 11,1 V 3 cellen heeft, 14,8 V heeft 4 cellen. U moet bepalen hoe de stroom wordt verdeeld tussen de 5V en 3,3 V te berekenen hoe lang de batterij meegaat. Werk uit het stopcontact en neemt misschien 80% efficiëntie voor een schakelende regelaar. Keith.

Bij het doen van de macht berekening voor de batterij, heb ik niet gebruikt watt uur - maar Ampere-uren. Mocht dit worden veranderd? Ik heb gebruik gemaakt van een formule die de huidige x tijd berekent - toe te voegen 20% extra voor 80% rendement en verdeel de batterij mAh waarde door het resultaat. Dat ik dacht was het aantal cycli. Dit is echter geen rekening gehouden met de spanning op alle. Moet ik dan ook worden deze vervangen door de huidige x spanning x tijd? [Color = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Bericht toegevoegd om 10:13 -------- - Vorige bericht was om 10:13 ---------- [/SIZE] [/color] Bij het doen van de macht berekening voor de batterij, heb ik niet gebruikt watt uur - maar Ampere-uren. Mocht dit worden veranderd? Ik heb gebruik gemaakt van een formule die de huidige x tijd berekent - toe te voegen 20% extra voor 80% rendement en verdeel de batterij mAh waarde door het resultaat. Dat ik dacht was het aantal cycli. Dit is echter geen rekening gehouden met de spanning op alle. Moet ik dan ook worden vervangen door dit met de huidige x spanning x tijd?

U moet rekening houden met de spanning aan de macht te krijgen (en energie). Vermogen = volt x ampère. De versterker uur zijn geen probleem als je weet dat je circuit neemt een bepaalde stroom en de spanning is vastgesteld. Als u begint met de spanning variëren en het circuit maakt gebruik van een schakelende regelaar dan de huidige zal ook veranderen, dus je moet rekening houden met dat. Wanneer u stroom / tijd / voltage gebruiken en toe te voegen in 80% rendement, wat je zou moeten eindigen met een hoeveelheid tijd die een circuit zal duren op een enkele lading. Als voorbeeld, als uw route neemt 5V bij 1A u neemt 5V. Een 80% rendement regulator zou 6.25W tot 5V (niet 6W als je zou denken) te genereren. Als u het genereren uit een 14,8 V accu, dan 6.25W werkt als 422mA. Dus, zal uw 4.4Ah batterij 10,4 uur duren. Als u opnieuw deed de berekening met de 11,1 V batterij die u zou nemen 563mA en zo dat de batterij zou slechts duren 7,8 uur. Het aantal cycli een batterij duurt afhankelijk van het type en de kwaliteit van de batterij, maar is gewoonlijk 500 tot 1000 volledige cycli. Met Li-Ion gedeeltelijke lozingen niet de neiging om het leven te verminderen in dezelfde mate 1000 half lozing is waarschijnlijk gelijk aan 500 volledige kosten in termen van de levensduur van de batterij. Keith

Bedankt voor de toelichting op uw antwoord Keith. Kunt u bevestigen dat de volgende berekening op basis van wat u hebt gezegd - maar aangepast om run time op te nemen. 5V lijn, 0,3 A, samen met 80% efficiëntie vereist 1.88W. 3,3 V lijnen, 0,3 A, samen met 80% efficiëntie vereist 1.24W. de 5V lijn wordt gedurende 30 seconden en 3,3 60 seconden voor elke bemonstering cyclus. dus als we denken aan een cyclus wordt 60 seconden, de Watts up in die tijd gebruikt, 5V lijn = 1,88 * (30/60) = 0,94 3,3 V lijn = 1,24 * (60/60) = 1,24 Daarom totale wattage nodig per 60 seconden = 0.94 + 1.24 = 2.18 Als de batterij is een 14,8 V, 4.4Ah accu, de gem stroom van de accu = 2.18W/14.8V = 150mA dus het aantal uren dat de batterij meegaat = 4400mAh/150mA = 29 uur Kan ik dan gebruikt zetten dit om het aantal cycli door te zeggen = 29 * 60 * 60 (om te zetten in seconden) / 60 (sampling cyclustijd) = 1740 dus kan ik aannemen dat in het beste geval de batterij geeft me 1740 van 60 seconden cycli?

Je berekeningen zijn prima tot aan de 29 uur. Uw volgende bit is eigenlijk juist, maar een ingewikkelde manier van doen van 29 uur tot 1740 minuten. You Down te berekenen seconden en zetten het terug naar minuten (* 60/60) maar het antwoord is correct. De cycli zijn hier niet te worden verward met de levensduur van de batterij wil zeggen het aantal laad / ontlaad cycli voordat de batterij houdt lading goed en moet worden vervangen door een nieuwe. Die typisch zou 500 tot 1000 laad / ontlaad cycli. Keith.

Bedankt. Ik zal nu een batterij en test en zie hoe accuraat de berekening is :)

Daarom kan ik ervan uitgaan dat in het beste geval de batterij geeft me 1740 van 60 seconden cycli?
g.gif

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back