lineariteit van BJT

B

bouchy

Guest
Hi All,

Ik heb enkele vragen:

1 - Wat bepaalt de lineariteit van de bipolaire transistor?

2 - Ik lees dat het gebruik van (dwz, RC) feedback gemeen-zender transistor kunnen de lineariteit van mijn transistor.kan iemand alsjeblieft uitleggen?

Bedankt

Download deze tutorial over BJTs en te behandelen als een bijbel:
http://www.microst.it/Tutorial/bjt_eng.html

Over lineariteit en andere kwesties in CE-configuratie (als je din't wilt lezen helemaal door, en ik ecourage u om het te lezen ..) Ga naar pagina 98, waar vindt u dit:
Citaat:

Een ander belangrijk gevolg van het opnemen van de weerstand Re in de zender is dat het mogelijk maakt de versterker om grotere ingangssignalen zonder niet-lineaire vervorming.

hallo IanPAsper je zeggen,
uitstoter weerstand worden gebruikt om amt van lineariteit in transistor.daadwerkelijk is gebruikt om negatieve feedback te bereiken stabiel gain.pls gooien licht in dit verband.

de BJT input lineaire bereik is beperkt in 4Vt bereik (ongeveer 100mV).

Wanneer het CE (gemeenschappelijke emitter) circuit met degeneratie met een weerstand, dan is de input bereik kan worden verbeterd met een factor 1 gm * R.

Yibin.

He

Als je de kleine signaal diagram van de BJT (T-model), dan wordt de zender resister Re is in serie met de klein-signaal zender weerstand.Dit betekent dat wanneer een ingangsspanning wordt toegepast op de basis van de transistor is verdeeld tussen de twee resistanses.Dit zal leiden tot verlaging van het signaal over de kleine-signaal zender weerstand.Het is alleen de spanning in deze dat is versterkt.Op deze manier kunt u meer signalen naar de BJT en nog steeds van mening dat lineair.
De prijs is van oorzaak gewin.

Hi IanP,

Hoe kunnen we verder naar pagina 98 in je link?
Ik heb niet succed verder dan pagina 6.
groeten
g

tyassin schreef:

HeAls je de kleine signaal diagram van de BJT (T-model), dan wordt de zender resister Re is in serie met de klein-signaal zender weerstand.
Dit betekent dat wanneer een ingangsspanning wordt toegepast op de basis van de transistor is verdeeld tussen de twee resistanses.
Dit zal leiden tot verlaging van het signaal over de kleine-signaal zender weerstand.
Het is alleen de spanning in deze dat is versterkt.
Op deze manier kunt u meer signalen naar de BJT en nog steeds van mening dat lineair.

De prijs is van oorzaak gewin.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back