Lineaire differentiaalvergelijkingen oplossen met behulp van opamp

R

RollingEEE

Guest
Hallo, kan je me helpen. Geef me een schakelschema met behulp van opamps en passieve elementen op te lossen voor de v (t) d ³ v / dt ³ + 2 d ² v / dt ² - 4 dv / dt + 2v = U (t), waar de spanning U (t) wordt gegeven hoewel sommige generator . beginvoorwaarden gegeven: v (t = 0) = 0; dv (t = 0) / dt = -2 d ² v / dt ² = 3, op t = 0

Misschien kun je transformeren deze tijd-domein differentiaalvergelijking naar Laplace s-domein aan het systeem overdracht functie, dwz te verkrijgen. U (s) / V (s) = s ^ 3 +2 s ^ 2-4s +2. Nu, de taak die u moet uitvoeren is om een systeem te ontwerpen om dit met behulp van TF avtive circuits te realiseren. Met vriendelijke groet! - San

Kunt u mij een voorbeeld / tutorial voor uitvoering van een dergelijk circuit?

moet u ervoor integrator, adder, aftrekken circuits van opamps.

[Quote = leohart] vinden urself een lineaire ciruit analyse tekstboek [/quote] ha ha erg grappig, ik heb Hayt Kemmerly Durbin, Boylstad, Coughlin en Driscol

Ik denk dat je het moet doen met de integrators, omdat differentiaties zijn niet-causale (dat wil zeggen je kunt niet berekenen de afgeleide in real-time). Als u kunt de eerste voorwaarden, en hebben drie integrators, het lijkt alsof het moet haalbaar zijn. Je moet opzoeken wat boeken op analoge computers

Zoek iets over analoge computers. Dit is een heel oud verhaal en goed bekend in jaren '60.

je moet een toestandsruimte realisatie van deze differentiaalvergelijking. Met zijn relization u kunt uitvoeren met behulp van alleen integrators, adders en omkeren versterkers. Dat is alles. Ik stuur u een korte notities over analoge berekening. Ik adviseer een boek voor meer inzichten van dit onderwerp. Het boek is lineaire systemen door Kailath.

een van de analoge filter techniek is state vergelijking die kan worden uitgevoerd met behulp van opamp, maar je moet tour vergelijking transformeren tot state space vergelijking denk ik

schakelen condensator circuit kan gemakkelijk abtain deze functie.

hey nemen Laplace-transformatie van de vergelijking ... u krijgt dan het domein vergelijking ... dit eqation u in std schrijven voor n van de coressponding passieve componenten zoals condensator te trekken voor 1/s...etc u ll idee van hoe circuit eruit ziet te krijgen ..

ah, hoe kan ik dat boek te downloaden, ik ben geïnteresseerd in het idee van analoge berekening ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back