lichaamstemperatuur meten

M

masba

Guest
Ik wil voor het meten van de lichaamstemperatuur met behulp van thermistor.Kan een geef me een circuit of het proces .... Alsjeblieft ... [/ b] [/ b]

Waarom een thermistor?De output is niet lineair en varieert tussen apparaten - maar als je zoekt op een beperkt aantal binnen de tijdsspanne van slechts een paar graden mag u 'nemen' is lineair met het oog op de conversie eenmaal is gekalibreerd.

Er een aantal low cost nauwkeurige lineaire sensoren die zich lenen voor directe uitvoering of aansluiting op digitale systemen, zoals een LM35.

in plaats van met behulp van analoge componenten beter gebruik DS18s20

Ik
ben uit Bangladesh .. Ik doe mijn laatste jaar afstudeerproject .. Het gaat om vitale functies controleren of de patiënt monitor.so een deel van ons project is de lichaamstemperatuur measurement.in ons land kunnen we niet in slagen een temperatuursensor. . nu denken we over enkele alternatieve zoals thermistor ..
dus als je me een idee over hoe meet ik de lichaamstemperatuur het kort kom heel nuttig voor me.
dank u,
masba.

U kunt gebruik maken van 1N4148 / 1N914 signaal dioden voor eenvoudige temperatuur meting.De verandering zal 2.2mV-2.3mV / graad C.

Hope this helps

Sante

Ravi

Sensor verwisselbaarheid zonder herijking wordt gewoonlijk voorgeschreven in soortgelijke systemen, ook een vrij hoge nauwkeurigheid van bijvoorbeeld 0,1 K en zeker sterilizabilty.Er zijn niet veel sensoren beschikbaar met deze specificaties.Dioden en digitale sensoren zijn niet onder hen, vrees ik.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back