lezing beschermd pals

S

sadat007

Guest
Hoi,
Kan iemand mij helpen bij het lezen van beschermde PAL PAL20L10NC.
bedankt

Hellooooooooooooo
niemand hebben idee hoe deze te lezen pals ????????

Probeer het forum zoeken met "beschermd, pic, UC, ...".Mag vind je iets nuttigs voor je.

door,
cube007

Is de beschermde zekering verbrand????Als niet, zou u het genereren van een leeg JEDEC-bestand en proberen de juiste code te vinden door controle van de chip, soms moet je misschien in staat zijn om de code in te lezen.

Als beschermde zekering wordt verbrand, is er geen manier om te lezen dat een.Er is echter een combinatorische een, is zeer eenvoudig te reverse engineering die typen, gewoon aansluiten sommige digitale analiser naar de uitgangen en een woord generator aan de ingangen en vindt u de weg.

Ik ben niet zeker over PAL, maar ik weet dat met re-programable/erasable chips, kunt u terug lezen, zelfs als beschermd.Dit is echter betrekken precieze timing en controle van de Vcc / Vpp lijnen.

Het gaat om techniek is bekend als 'Glitching'.De manier waarop het werk is dat je een apparaat te wissen of soortgelijke actie, maar met precieze timing, je glitch de macht op de Vcc of Vpp lijnen.Nu, vraag me niet hoe het heeft gedaan, en de timings, maar u kunt in staat zijn om iets te vinden op het net over.

Wat gebeurt is dat wanneer u de operatie, vertel je de chip te wissen zelf.Dit wordt meestal uitgevoerd in de chip als een opeenvolging van het evenement, zoals een klein programma, maar de Glitching op de macht pin zal de volgorde noten gaan.Als gedaan op het juiste moment, met de juiste puls (glitch) breedte, zal het toestel worden overgelaten in een modus die in feite kunt u lezen achter de inhoud, of maak alleen de bescherming van niet-geprogrammeerde zekering worden.

Laten we bijvoorbeeld eens aannemen dat de chip te wissen is het array inhoud, en ten slotte wist de sluis bits.Indien tijdens de array wissen, u lagere Vpp naar een lager niveau, kan de array intact gehouden, en wanneer het bij ons aan het slot bits te wissen, plaatst u volledige Vpp, en de lock bits (en alleen de lock bits) krijgen gewist .

Zoals u kunt zien, dit vereisen zeer precieze timing, kunt u niet deze controle met een pc, moet je een micro-Controler (die kan worden bediend via een pc als je dat wilt).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back