Led nightlamp - Hulp nodig!

M

manjero

Guest
Hoi.
Ik heb een achtergrond in het werken met eenvoudige schakelingen vind ik uit het net en wijzigen van een beetje voor mijn behoeften.
Ik
ben ook een EE-student.

Ik wil bouwen aan een nightlamp met leds.wanneer ingeschakeld, 30 LED's zijn ingeschakeld.iedere minuut, een geleid wordt uitgeschakeld totdat ze allemaal zijn uitgeschakeld en het circuit niet herstart.
Ik keek en vond vele sequencers die ik kan uitbreiden tot 30 but i couldnt vinden, die de leiding over.
Any thoughts?
Ik zou liever niet om dit te doen met een pic of andere micros Omdat ik nooit behandeld met hen en dont eigen programmeur.

Thanks in advance,
Shahar

Een microcontroller is de manier om aanval dit project.Programmeurs zijn geen probleem.Veel onderdelen, zoals de Atmel AVR kan worden geprogrammeerd met een zeer eenvoudige schakeling van de PC parallelle poort.Kosten om dit te doen in een microcontroller wordt X10 kleiner dan elke andere oplossing.
Omdat uw updatefrequentie van de lampjes is zo traag, ik wil gebruik maken van een serieel naar parallel converter chip buiten de microcontroller te haken op de LED's.Er zijn vele, vele, vele mogelijke chips om uit te kiezen.Een chip gewijd aan deze baan is:

http://www.allegromicro.com/en/Products/Part_Numbers/6276/6276.pdf

Aangezien deze chip omgaat met 16 LED's, gebruikt u twee van hen aangesloten bij een keten.Dan is het gewoon een software-oefening te schrijven van de code.

Als u geen gebruik maken van een microcontroller, dan heeft u te maken met veel en veel van discrete logica chips.U zult moeten doen alle tellers en controles in hardware.Eventuele bugs zal je respin alle hardware.(Met de microcontroller aanpak, de meeste bugs zijn eenvoudige software-aanpassingen.)

--- Steve

Als ik dat ga weg, wouldnt een 30 I / O-pic zou werken makkelijker voor mij?
en zo ja - i wouldnt zelfs nodig transistors zou ik?
Ik kan niet de chip u in redelijke tijd waar ik woon (Israël), zodat im proberen om uit te vinden een weg.

Hoi.
Na het lezen van een beetje, ik heb tot de conclusie gekomen dat ik moet gebruik maken van een micropic.
Ik ging met de 877a die ik had liggen.
Het heeft 33 i / o en die ik gemaakt heb ze alle uitgangen en vervolgens jal schreef de software om afsluitproblemen leidde na geleid met de juiste vertraging tussen hen.
slechts een paar van de vragen --
1.heb ik nodig om gebruik transistoren of iets dergelijks of de pic kan rijden alle leds samen door zelf (met behulp van 330 ohm weerstanden natuurlijk)?
2.behalve voor de VCC en een 20 MHz xtal met 2 caps moet ik iets anders?

Thanks in advance,
Shahar

Ik denk dat het grote aantal LED's is een probleem.Stel dat er 10 mA per LED hebben een goede helderheid niveau.Dan 30X10mA = 0.3A.Dit grote lopende zou hebben om af te sluiten via de PIC de grond pin.(Dit veronderstelt dat je zinken huidige.) Meest microcontrollers kunnen zinken huidige groter dan kunnen ze de bron.

Er zijn twee oplossingen.De hardware manier is om een transistor bij elke LED.De software is te puls de LED's in groepen.Als de puls zijn snel genoeg, het menselijk oog niet kan detecteren en de LED's lijken te zijn voortdurend op.

Hi there,

Dit is precies wat u nodig heeft:

http://www.electronics-lab.com/projects/games/005/index.htmlIk heb gebouwd en het is niet alleen eenvoudig te doen is heel mooi ook.

Groeten

Nic

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back