LDR op basis van schakelaar - een schakelaar uit te schakelen bij hoge weerstand

J

jinxx

Guest
Ik probeer een transistor op basis van schakelaar die wordt ingeschakeld wanneer de weerstand van de LDR groter is dan een zekere weerstand en zal uitschakelen wanneer de weerstand minder is te maken. Ik heb switches met behulp van 2N3904's die branden als de weerstand laag is gemaakt, ik moet gewoon dat het voor de andere manier rond. Ook moet het worden zo efficiënt mogelijk als het wordt gebruikt in een zonne-applicatie. Dank u bij voorbaat voor uw hulp-Jinxx

U kunt proberen het tegenovergestelde type transistor die u nu gebruikt. Bedoel, als je bent usiing NPN type, youmay verander het naar PNP en vice versa. Het kan helpen suggereren je iets meer als u uw huidige schema hier een bericht plaatsen. Succes

Op dit moment is het in principe opgezet als een darington koppelen aan de uitgang af van de emitter van de tweede transistor en de basis van de eerste transistor heeft de LDR aangesloten op de verzamelaars van de beide transistoren .. Ik weet dat waarschijnlijk niet zal niets behalve versterken het inkomende signaal (dus het kan de aanwezigheid van licht te detecteren) doen, maar ik weet niet hoe ik het kon opgezet om het tegenovergestelde te doen ...

[Quote = jinxx] Op dit moment is het in principe opgezet als een darington koppelen aan de uitgang af van de emitter van de tweede transistor en de basis van de eerste transistor heeft de LDR aangesloten op de verzamelaars van de beide transistoren .. Ik weet dat waarschijnlijk niet zal niets behalve versterken het inkomende signaal (dus het kan de aanwezigheid van licht te detecteren) doen, maar ik weet niet hoe ik het kon opgezet om het tegenovergestelde ...[/quote] Per doen uw beschrijving, ik denk dat de collector van de tweede transistor is verbonden met de Vcc en de output is afkomstig van de zender. Om te keren de uitgang, sluit de tweede transistors emitter naar Ground en neem de uitgang van dezelfde transistors verzamelaar. Good luck.

Nu werkt het perfect! De LDR is actief op een transistor en de collector van de transistor 1 is verbonden met VCC en de output van de emitter van transistor 1 gaat naar de basis van transistor 2 en de collector van transistor 2 is de output en de emitter van transistor 2 is verbonden aan VDD en de setup werkt zo goed als ik had gehoopt. Dank-je-jinxx

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back