LCD Inverter de uitgang van de condensator waarden?

1

113

Guest
Inverter pcb achtergrondverlichting voor in een LCD-monitor model PV-1710.

Een van de output condensatoren heeft verbrand.Het is op de output van de raad van bestuur (voeding van de buis) en is gelabeld 33J 3KV die ik aanneem is 33pF op 3000V.
Kan iemand dit bevestigen waarde?Farnell zegt 33J is 33nF, maar ik denk dat de J is tolerantie voor 5%.

Is de waarde 33pF kritisch?

Wat gebeurt er als ik een grotere waarde, bijvoorbeeld 1.2NF gebruiken?

Beste vriend, De waarden van de output condensatoren zijn vooraf berekend te geven pure uitgang zonder verstoring van de buis.Veranderen van de waarde zal resulteren in zwart worden van de buis eindigt daardoor drastisch verminderen van het leven.U moet vervangen met dezelfde waarde met dezelfde spanning.Ik ben niet zeker over de waarde die u hebt gegeven.Want als we aannemen 33J tot 33 PF het te laag is voor de frequentie waarop de buis opereert.Ik denk (niet zeker) moet worden 3N3 die zal opereren tussen 25KHz tot 35kHz.je kan beter antwoorden van andere vrienden in dit verband.Succes

Dank u voor zo'n snelle reactie!

Ik nam een kijkje bij een vorige post die een schematische voor de Alpen LCD1830 omvormer toont.De output circuit ziet er hetzelfde uit als de mijne, maar zonder de uitgang van de condensator aangegeven waarden.

De twee condensatoren krijgen hun pols van dezelfde transformator pin, dan voer de buis.Een derde draad aan de buis ziet aardse.

Ik kan niet achterhalen hoe de buis met elkaar verbindt.
Is er een schema van hoe de buis verbindt?

ps een van de buizen is al zwart (ik heb twee identieke monitoren precies hetzelfde is, is links boven donker).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back