Lcd hitachi + AT89C51

R

ReyDemonio

Guest
Hallo, Ik probeer een LCD-scherm (LM016L) te gebruiken met Hitachi processor, het regelen van het met een AT89C5131 en een 4 bits interface, maar ik ben alleen het krijgen van zwarte rechthoeken en niets anders in de echte set en helemaal niets in de protheus simulatie. Kan iemand me helpen met de code aub? Thanks
Code:
 # include SBIT NL = P3 ^ 6; SBIT RS = P3 ^ 4; SBIT RW = P3 ^ 5; unsigned char dato = 0; unsigned char code tex1 [16] = {'', 'L', ' C ',' D ',' ',' d ',' e ',' ', '2', '', 'f', 'i', 'l', 'a', 's', '' }; unsigned char i = 0, j = 0, k = 0, z = 0; bit BU = 0; void ini (); void trans (unsigned char i) void wait (unsigned char z) void main (void ) {ini (); for (; ;) {dato = 0x80, trans (0), voor (k = 0, k

Het LCD-scherm dat u gebruikt is in wezen een 20-jarige ontwerp, gebaseerd op een apparaat met de naam HD44780. Als je google voor dat apparaat, vindt u ton van bijvoorbeeld de broncode om het te controleren, en waarschijnlijk veel voorbeeld met dezelfde microcontroller je bent te gebruiken. Ik vermoed dat het probleem is dat u geen vertragingen hebben, maar het is al een tijdje geleden dat ik heb dit geprobeerd LCD controller. Hoe dan ook, als een terzijde, uw code is zeer vreemd in dat u gebruikt globale variabelen om informatie die normaal kon gewoon parameters in functie oproepen passeren.

Sorry voor de oneven code, ik ben nog maar net begonnen met C51 en al deze spullen. Ik heb geprobeerd om het te verbeteren zoals je zei, zonder gebruik te maken zo veel globale variabelen.
Code:
 # include SBIT NL = P3 ^ 6; SBIT RS = P3 ^ 4; SBIT RW = P3 ^ 5; unsigned char code tex1 [16] = {'', 'L', 'C', 'D', '', 'd', 'e', ​​'', '2 ',' ',' f ',' i ',' l ',' a ',' s ',' '}; unsigned char i = 0 , j = 0, k = 0, z = 0; bit BU = 0; leegte ini (), trans void (unsigned char i, unsigned char dato), nietig te wachten (unsigned char z); void main (void) {ini (); for (; ;) {trans (0, 0x80) for (k = 0, k

Kan in ieder geval mij iemand een werkende code voor een 8051 micro en een HD44780? Ik kan iets nuttigs niet vinden in google, slechts delen van de code of ongeldige codes.

Ik heb niet de code gecontroleerd, moet u ervoor zorgen dat u het LCD-scherm correct initilized. Als je rechthoeken er een kans op problemen met de connectiviteit van gegevens en controle PINS zijn. Controleer dit LCD-interfacing Tutorial [/URL] [/B], die MikroC bibliotheek gebruikt

Het volgende is een tutorial demonstreren een HD44780 compatibele LCD met 4-bit interface met de 8051 familie en voorziet in broncode in zowel Assembly en C talen: [URL = "http://www.8051projects.net/lcd-interfacing/introduction. php "] LCD interfacing met microcontrollers les [/URL] Typisch, zwarte dozen / rechthoeken aangegeven een initialisatie probleem, mogelijk onjuiste vertragingen, aansluitingen, enz. BigDog

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back