LCD Buzy bit in 8051 initialisatie

V

vedaprabhu

Guest
In mazidi en mazidi pg 252 (2006 editie) voor het geval van het controleren van de buzy beetje tijdens de initialisatie van LCD ze sturen een lage tot hoge puls te pinnen in plaats van een hoog tot laag zoals gedaan in de vorige programs.Can iedereen in staat stellen leg uit waarom deze speciale syntax voor het controleren van buzy bit? of is het een druk fout?

Is het echt nodig is om de drukke vlag te controleren. U kunt init het LCD-scherm met behulp van Delay programe. Mak

het nodig is om de drukke vlag controleren, om ervoor te zorgen het LCD-scherm goed werkt

Ik kon het niet goed verstaan tot nu toe door het controleren van de drukke vlag, Per mijn ogen LCD-scherm wordt bing gebruikt worden geschreven over dat proces en twee zijn er om het doel te lossen: 1) Vertraging Proces 2) Aan de hand van drukke vlag. Ik gebruik de Delay proces en tegenover geen enkel probleem. Je zegt is het noodzakelijk om de drukke vlag controleren continu te controleren wheather LCD-scherm is goed of niet werkt, kon ik niet begrijpen dat ding. Thanks Mak

Hey jongens bedankt voor de snelle reacties. Er zijn twee manieren om een LCD te initialiseren: 1) Introduceer vertraging na elke opdracht te bellen of data-oproep 2) Gebruik buzy bit vlag D7 en controleer of LCD-scherm is buzy of niet en vervolgens voor te zorgen het is vrij geen enkel schrijven. Mijn probleem heeft betrekking op het gebruik van "mogelijk" in de context van een buzy beetje. Is het niet in staat een hoge naar lage hartslag te worden gestuurd om de gegevens grendel op pinnen in LCD-scherm? Mazidi doet dit andersom, dat is laag naar hoog puls wordt verstuurd in het geval van het gebruik van buzy bit voor de initialisatie. Hopen dat ik mijn punt over te brengen: |

Wanneer men een hierachie van het monster ontwerpt en bouwt code om conformaty implementeren om het hoogste niveau ontwerpen api en cpi bieden alle pinnen tot het laagste niveau projecten is dit gebruikelijk, hoewel het niet strikt noodzakelijk is: cry:

Ik denk dat software vertraging helpt bij het besparen microcontroller middelen maar het kost extra tijd .......

ok jongens lets get it clear.I eens een software kan vertragen gebruiken. Stel dat terzijde voor het moment. Mijn vraag was - om gegevens te klink in de lcd, moet men hoog te sturen naar laag om pin of laag naar hoog mogelijk te maken? PS: Het is over het algemeen van hoog naar laag toch? In het geval van buzy bit waarom laag naar hoog?

Het verzenden van een lage tot hoge puls te pinnen mogelijk te maken is de enige manier om lezen of schrijven naar de 44.780!

die u kunt gebruiken vertraging ter vervanging van het controleren drukke

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back