lawaai temperatuur van de ontvanger op LEO baan

A

ahmer Saeed

Guest
Vertel me wat is de ruis temperatuur van de ontvanger op LEO baan te wijten aan de zon en andere atmosferische omstandigheden.

de bijdragen verschuldigd aan de zon en de aarde slechts zijn:
vrij zondag: typisch 6000K 8depend op freq)
aarde: ergste geval typ.300K
Maar ik weet niet of andere aspecten shoud worden in aanmerking worden genomen (ionosfeer?, Andere?)
De zon shoud bijdragen worden berekenen door een convolutie van de vaste hoeken van de antenne bundel en de zon lichtbundel.Praktisch met grote antenne lichtbundel van de zon geven een weinig effect dan 6000K

Sergio Mariotti schreef:

de bijdragen verschuldigd aan de zon en de aarde slechts zijn:

vrij zondag: typisch 6000K 8depend op freq)

aarde: ergste geval typ.
300K

Maar ik weet niet of andere aspecten shoud worden in aanmerking worden genomen (ionosfeer?, Andere?)

De zon shoud bijdragen worden berekenen door een convolutie van de vaste hoeken van de antenne bundel en de zon lichtbundel.
Praktisch met grote antenne lichtbundel van de zon geven een weinig effect dan 6000K

Het is een temperatuur te zien op de antenne-poort!
Te komen aan de ontvanger drielanden kon de verdere verliezen worden verantwoord!

Lawaai temperatuur is een maat voor de systeemprestaties.

Het hangt af van vele factoren ...deze temperatuur kan worden verhoogd als de zon gaat in de lobben straling van de antenne, deze produceert een verhoging van het systeem temp.
Een neveneffect hiervan is dat een zwak signaal kon werd niet aantoonbaar.

Een dergelijk probleem gebeurt voor GEO-satellieten die ervaring zogenoemde "zon uitval".

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back