Laten we dit in real-world opamp

T

tomandrosea

Guest
Hi every one:
Ik heb enkele vragen over de op-amp in de koppelingseisen bestand.
Mijn vragen zijn:
1.Wat is de meerwaarde van elke fase
2.Wat is de polse en nullen
3.Hoe te berekenen zijn gedood tarief
4.Wat is de functie van N3 P2
5.Hoe om te zorgen voor de opamp is stabiel met 500PF dop belasting
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Dit is een 3-fase versterker met klasse AB controle en geneste lus molenaar compensatie.

1.Wat is de meerwaarde van elke fase
Winnen van de eerste fase = gm1 (rin2 | | R1) (gm1 = IC / VT, rin2 = βVt / IC)
Winnen van de tweede fase = gm2ro2 (ro2 is de cascode impedantie zien op knooppunten E en F)
Winnen van de derde fase = gmN4.rout wanneer NMOs actief is en wanneer gmP3rout PBO's actief is (aftocht is de output impedantie van de laatste fase).

2.Wat is de polse en nullen
Er zijn 4 polen-ingang van input diff paar, input voor de tweede fase input diff pair,
de output van de tweede fase gevouwen cascode fase en de productie van de definitieve productie stadium.
De enige hoge impedantie knooppunt tussen de eerste drie polen is de output van de gevouwen cascode.Vandaar dat er behoefte is aan een aantal pole splitsing voor compensatie.C3, R9 en C3, R8 doen het werk.
Er is een extra geneste compensatie in de vorm van C2 en R8.

3.Hoe te berekenen zijn gedood tarief
Ik weet niet zeker maar ik denk dat het I1/C2 I2/C3

4.Wat is de functie van N3 P2
Ze maken deel uit van de klasse AB controle lus.Zij bepalen partijdigheid te knopen E en F en zijn verantwoordelijk voor het vaststellen minimale stroomsterkte in de uitvoer fase klasse AB operatie.

5.Hoe om te zorgen voor de opamp is stabiel met 500PF dop belasting
Heeft een goede stok splitsen met behulp van de huidige vergoeding.Gebruik maken van de nullen.

lavitaebelle schreef:

Dit is een 3-fase versterker met klasse AB controle en geneste lus molenaar compensatie.1.
Wat is de meerwaarde van elke fase

Winnen van de eerste fase = gm1 (rin2 | | R1) (gm1 = IC / VT, rin2 = βVt / IC)

Winnen van de tweede fase = gm2ro2 (ro2 is de cascode impedantie zien op knooppunten E en F)

Winnen van de derde fase = gmN4.rout wanneer NMOs actief is en wanneer gmP3rout PBO's actief is (aftocht is de output impedantie van de laatste fase).2.
Wat is de polse en nullen

Er zijn 4 polen-ingang van input diff paar, input voor de tweede fase input diff pair, de output van de tweede fase gevouwen cascode fase en de productie van de definitieve productie stadium.

De enige hoge impedantie knooppunt tussen de eerste drie polen is de output van de gevouwen cascode.
Vandaar dat er behoefte is aan een aantal pole splitsing voor compensatie.

C3, R9 en C3, R8 doen het werk.

Er is een extra geneste compensatie in de vorm van C2 en R8.3.
Hoe te berekenen zijn gedood tarief

Ik weet niet zeker maar ik denk dat het I1/C2 I2/C34.
Wat is de functie van N3 P2

Ze maken deel uit van de klasse AB controle lus.
Zij bepalen partijdigheid te knopen E en F en zijn verantwoordelijk voor het vaststellen minimale stroomsterkte in de uitvoer fase klasse AB operatie.5.
Hoe om te zorgen voor de opamp is stabiel met 500PF dop belasting

Heeft een goede stok splitsen met behulp van de huidige vergoeding.
Gebruik maken van de nullen.

Pole splitsing is eigenlijk het verplaatsen van de polen zo ver weg van elkaar mogelijk om de versterker stabiel wanneer een negatieve feedback is gesloten lus rond de versterker. (Schadeloosstelling is in wezen pole splitsing).De nullen kan worden gebruikt voor het annuleren van de hogere polen in de versterker.

voor qn 5.De output paal wordt bepaald door de output laden capaciteit en de output weerstand.Weten de paal, de andere belangrijke pool, die aan de uitgang van het gevouwen cascode geduwd lager door toevoeging van de vergoeding dop.De waarde van de cap is afhankelijk van hoeveel de paal te worden geduwd.Met andere woorden het hangt af van hoeveel fase marge wordt verwacht van de versterker.

U vindt over compensatie / paal te splitsen in een analoge elektronica boek.U vindt informatie over geneste molenaar compensatie in kranten en boeken door Johan Huising.

Bedankt voor uw informatie.Maar is er iemand die kan me wat
advies over de andere vragen?Toegevoegd na 21 minuten:Dit op amp is een klassiek real-world circuit, en ik denk dat het waard is uw
tijd om te analyseren.Toegevoegd na 3 minuten:Het is een zeer klassieke op-amp product

Ik denk dat er veel mensen met een geweldig design excercise hier, maar waarom
niemand gaf mij een tip over mijn puzzelToegevoegd na 1 uur en 48 minuten:Ik wacht voor een aantal adviezen.

Is er iemand kan mij helpen?Ik ben nog steeds wachten op een deskundige aan
Geef me antwoorden

Waarom is er geen instantie mij helpen?Is deze vraag te makkelijk of te moeilijk?Toegevoegd na 5 uur 11 minuten:Ik ben nog steeds wilt bespreken dit op-amp met iemand

Het is inderdaad een interesing opamp.Een ding is mij opgevallen hier is de rol van P2 en N3: ze inderdaad een positieve feedback met Q8, R2, R3, N3 en R7 lus.Met de juiste hoeveelheid van deze positieve feedback, een zeer hoge impedantie bij E en F knooppunten kan worden verkregen, dat maakt deze opamp zeer hoge winst en vergemakkelijkt ook de pole-splitsing compensatie.

Ook R8, C2 vormen een nest-molenaar compensatie, zoals voorgesteld door iemand die reeds.Het is interessant om na te gaan of de waarde van R1 en C1: ze vormen een pool hier voor compensatie purose ook.Maar ik heb niet verdwenen door de wiskunde en kan niet zien waarom zij dienen te worden daar.

Heeft u bias huidige niveau en de O, C-waarden binnen dit circuit?Het kan helpen voor verdere analyse.

de huidige bron I1 = 10U
I2 = 20u
Icq7 = Icq8 = 15u
Idp3 = Idn4 = 100u
R6 = R7 = 60 k
R2 = 7 k
R3 = 100
Vraag 1:
Zoals u al zei, dit op-amp gebruik geneste Miller compensatie,
maar wat
is de functie van de C1.Weersomstandigheden de pool van C1 zal afnemen
de bandbreedte.Dus waarom de C1 is er?
De wijze van berekening van de polen en nullen met de hand?

Vraag 2:
U zei dat de positieve feedback verhoging van de winst.Dus wat is het
lus winst en de wijze van berekening van de winst van deze fase, en hoe
te simuleren dat?
Vraag 3:
Wat is het belangrijkste effect van MP2 MN3 R6, R7, te verhogen
de winst of het om de overdracht voor het hoge hek capicitance
van de output stage 's MOS-transistor.
Hoe de positieve feedback veranderen wanneer een van de 'zwevende spanning bron'
transistor MN2 / MP1 uitgeschakeld onder grote spanning schommel.

Vraag 4:
Wijze van berekening van de zwenking groter percentage met de hand?Weersomstandigheden en de positieve feedback
effect?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back