K
Kekon
Guest
Ik heb zojuist te bouwen 2-transistor vooruit off-line-converter met de UC3844.De output voltages zijn 25V 6,5 A (hoofduitgang, gestabiliseerd) en 15V 4A (niet gestabiliseerd).De twee transistoren die schakelaar primaire wikkeling worden aangedreven door kleine poort rijden transformator (de poorten galvanisch gescheiden moeten worden).UC3844 wordt gevoed door een extra slaaf flyback converter die outupts 18V aan de macht van de chip.Maar er is een probleem.
Ik probeer tu lopen de converter door langzaam toenemende ingangsspanning van spaartransformator.
Wanneer de uitgang bereikt 25V hoor ik luid en onregelmatige "kletterend" in de transformator kern (ETD39), die waarschijnlijk het gevolg is van het verzadigen van de kern.Ik denk dat UC3844 genereert wafeform die ratio hoger is dan 50% (maar ik weet niet waarom - deze chip mag niet werken op deze manier).Na enkele seconden UC3844 plotseling stopt met werken en trekt zo veel als 100 mA uit haar Vcc.Tegelijkertijd, VREF daalt tot ongeveer 3V en de uitgang van de golfvorm op pin 6 verdwijnt.
Ik gesloten gedeelte van het schema.
Wat kan de oorzaak van het probleem?
Ik probeer tu lopen de converter door langzaam toenemende ingangsspanning van spaartransformator.
Wanneer de uitgang bereikt 25V hoor ik luid en onregelmatige "kletterend" in de transformator kern (ETD39), die waarschijnlijk het gevolg is van het verzadigen van de kern.Ik denk dat UC3844 genereert wafeform die ratio hoger is dan 50% (maar ik weet niet waarom - deze chip mag niet werken op deze manier).Na enkele seconden UC3844 plotseling stopt met werken en trekt zo veel als 100 mA uit haar Vcc.Tegelijkertijd, VREF daalt tot ongeveer 3V en de uitgang van de golfvorm op pin 6 verdwijnt.
Ik gesloten gedeelte van het schema.
Wat kan de oorzaak van het probleem?