Latching van de UC3844

K

Kekon

Guest
Ik heb zojuist te bouwen 2-transistor vooruit off-line-converter met de UC3844.De output voltages zijn 25V 6,5 A (hoofduitgang, gestabiliseerd) en 15V 4A (niet gestabiliseerd).De twee transistoren die schakelaar primaire wikkeling worden aangedreven door kleine poort rijden transformator (de poorten galvanisch gescheiden moeten worden).UC3844 wordt gevoed door een extra slaaf flyback converter die outupts 18V aan de macht van de chip.Maar er is een probleem.
Ik probeer tu lopen de converter door langzaam toenemende ingangsspanning van spaartransformator.
Wanneer de uitgang bereikt 25V hoor ik luid en onregelmatige "kletterend" in de transformator kern (ETD39), die waarschijnlijk het gevolg is van het verzadigen van de kern.Ik denk dat UC3844 genereert wafeform die ratio hoger is dan 50% (maar ik weet niet waarom - deze chip mag niet werken op deze manier).Na enkele seconden UC3844 plotseling stopt met werken en trekt zo veel als 100 mA uit haar Vcc.Tegelijkertijd, VREF daalt tot ongeveer 3V en de uitgang van de golfvorm op pin 6 verdwijnt.
Ik gesloten gedeelte van het schema.
Wat kan de oorzaak van het probleem?

Ik neem aan dat het aanbod onvoldoende UC3844 ontkoppeling triggering de UV uitsluiting en / of output overbelasting.Bepaald 1A stroom kan gemakkelijk worden overschreden door het circuit, denk ik.Tot mijn MENING zou een niveau-shifting IRF gate bestuurder een betere optie.

Het lijkt mij beter het circuit.Ik gewoon verwijderd DC restauratie circuit aan de secundaire kant van het hek rijden transformator en de toegevoegde kleine weerstand in serie met de primaire (10R).
Nu de chip niet klink.

Ik vond de oplossing hier:

www.powersystemsdesign.com/design_tips_dec06.pdf

IRF gate driver is niet geschikt voor dit doel als de twee transistors moet worden ingeschakeld op hetzelfde tijdstip terwijl IRF chips schijf van de transistoren afwisselend.
Maar ik heb nieuw probleem.De uitgangsspanning te veel daalt (1,5 V) wanneer alleen 2A stroom wordt getrokken uit de uitgang, maar de verhouding minder dan 50%.Het lijkt het probleem kan worden met feedback compensatie.

Quote:

IRF gate driver is niet geschikt voor dit doel als de twee transistors moet worden ingeschakeld op hetzelfde tijdstip terwijl IRF chips schijf van de transistoren afwisselend.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back