O
oddbudman
Guest
Hey there freaks. Ik heb wat problemen proberen om mijn lage spanning beveiligingscircuit gaan. De schakeling wordt hieronder bevestigd. Het circuit rijdt gewoon een 10W 6V Halogeen lamp uit een SLA batterij. Wanneer de batterijspanning daalt tot minder dan een spanning de zener sets (D1) Ik wil de Mosfet (M1) om uit te schakelen. Ik heb succes om dit circuit te werken aan de simulator gehad, maar wanneer ik probeer om het te krijgen gaan in het echte leven, omdat de batterij spanning wordt langzaam te laten vallen, heb ik een punt waar Q1 treedt op als een versterker te raken, dit op zijn beurt maakt Q2 ook gedragen als een versterker. Het resultaat, wanneer de lage spanning bescherming wordt schoppen in I Get Around 3V bij de Poort van MOSFET's, waardoor het niet volledig worden swiched op. Hierdoor wordt de Mosfet opwarmen tot een onaanvaardbaar niveau. Is er een eenvoudige oplossing voor dit circuit, dat wil zeggen om het uit te schakelen in een zeer snel tempo, dus ik zie 0V aan de poort van de Mosfet? Of moet ik geen andere keus dan om naar een comparator (maw LM358) oplossing?