Lage voltage uitsparing Circuit Help

O

oddbudman

Guest
Hey there freaks. Ik heb wat problemen proberen om mijn lage spanning beveiligingscircuit gaan. De schakeling wordt hieronder bevestigd. Het circuit rijdt gewoon een 10W 6V Halogeen lamp uit een SLA batterij. Wanneer de batterijspanning daalt tot minder dan een spanning de zener sets (D1) Ik wil de Mosfet (M1) om uit te schakelen. Ik heb succes om dit circuit te werken aan de simulator gehad, maar wanneer ik probeer om het te krijgen gaan in het echte leven, omdat de batterij spanning wordt langzaam te laten vallen, heb ik een punt waar Q1 treedt op als een versterker te raken, dit op zijn beurt maakt Q2 ook gedragen als een versterker. Het resultaat, wanneer de lage spanning bescherming wordt schoppen in I Get Around 3V bij de Poort van MOSFET's, waardoor het niet volledig worden swiched op. Hierdoor wordt de Mosfet opwarmen tot een onaanvaardbaar niveau. Is er een eenvoudige oplossing voor dit circuit, dat wil zeggen om het uit te schakelen in een zeer snel tempo, dus ik zie 0V aan de poort van de Mosfet? Of moet ik geen andere keus dan om naar een comparator (maw LM358) oplossing?

Uw comparator (met hysteresis) zal beter werken. Je zou nog wat transistors te zien het circuit, maar dat meer zou kosten.

Probeer de volgende chages te maken: - aansluiten R3 tussen B en E van Q2 en het gebruik 10k, - verandering R2 tot 10k, - te wijzigen R1 tot 10k, - toevoegen van nieuwe weerstand (4.7kΩ - 10k) tussen B en E van Q1, en probeer het opnieuw .. Dit circuit is niet ideaal schakelaar en je kan nog steeds een comparator wirh een kleine Hysteresis om goed uit te schakelen Q3 .. maar eerst proberen om de voorgestelde veranderingen door te voeren .. Met vriendelijke groet, IanP

Je moet een beetje hysterese. Dat wil zeggen dat het circuit uit te schakelen de lamp bij een bepaalde spanning, maar moet weer aan bij een spanning iets hoger dan de turn-off drempel. Het eerste wat te binnen schiet is een weerstand van de bron van M1 naar de basis van Q1. Op die manier, wanneer het circuit schakelt de lamp de spanning over de 0.1ohm weerstand zal dalen en dus Q1 zal worden "geholpen" uit te schakelen. De ingangsspanning moet dan een beetje meer over de vorige drempel voor de lamp weer aan te zetten. Wanneer het lampje gaat branden, zal de spanningsval over de weerstand 0.1ohm nu "helpen" Q1 te blijven. Een goede hysteresis waarde zou ongeveer 0,5 ~ 1V. Dus de lamp zou sla dan af aan over, zeggen 9V, maar zou alleen maar weer in als de ingangsspanning hoger is dan 10V.

Wow! Dat was snel. Ik zal proberen deze tips en zien waar de dingen eindigen. Ik zal hier posten mijn resultaten. Bedankt voor de hulp ppl oddbudman

Ok, nou vond ik een circuit idee hier: http://www.siliconchip.com.au/cms/A_104378/article.html Dus ging ik naar mijn lokale elektronica winkel, kocht een LM358 en had een bash. Hier is wat ik bedacht. V1 is mijn batterij-ingang simulatie (Green Trace). Vlamp is de kollektorspanning van de aandrijving transistor (Blue spoor). R8 is de lamp. D2 is 4v7 zener. Ik heb gebruik gemaakt van een BJT om de LAMP rijden als op die manier vermeed ik een laag hek spanningen die werden voorkomende op een Mosfet (waardoor het te warm). Ik had problemen het toevoegen van de LM358 te LTspice, dus deed ik de simulatie met behulp van een LT1013. [Asside - als iemand mij kan helpen het krijgen van de LM358-model gaan in LTspice zou worden gewaardeerd, of zelfs als je kan wijzen me om een ​​link te maken met het toevoegen van nieuwe modellen om LTspice.] Hysterese wordt bereikt met behulp van R4. En door het veranderen van de waarde van R4 Ik ben in staat om de Re-licht van de lamp te configureren. Bedankt voor de tips mensen. Het werd zeer gewaardeerd. Als u nog suggesties over dit ontwerp kunt plaatsen. oddbudman

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back