lage uitgangsspanning hoog efficiecny AC / DC converter

K

ku637

Guest
Hallo, ik moet een AC / DC converter Ingang te bouwen 85-265 Uitgang 1 = +18 V/0.35A Output 2 = +3.3 V/2.5A algehele efficiëntie moet in de buurt van 85% zijn, terwijl het onderzoeken van de flyback topology.It lijkt erop dat voor lagere uitgangsspanningen de gelijkrichter diode verliest in het spel komt en efficiëntie lijdt Is er een methode om de hierboven vermelde spanningen en efficiëntie te bereiken. IS er een synchrone gelijkrichter topologie voor flyback en als het bestaat kan iemand mij vertellen hoe het zal work.How de poort puls wordt opgewekt in de secundaire om het synchroon.? Bedankt voor alle hulp

[URL = "http://www.linear.com/product/LT3825"] Hier is een flyback-controller [/URL] met een synchrone secundaire poort rijden, moet u check it out. Ik denk dat het kan doen wat je nodig hebt.

Maar het lijkt wel een DC / DC converter .. hoe je met AC te gebruiken om DC converter toepassing .. net wat zener of iets dergelijks zal doen?

Het lijkt erop dat voor de lagere uitgangsspanning de diode verliest in het spel komt en efficiëntie lijdt
Ja, een gewone diode (0,6 V fwd drempel) verdwijnt een aantal watt tijdens elke 'Aan' gedeelte van de cyclus, omdat u tekent verschillende versterkers bij elke puls. Als u een Schottky (lage drempel fwd) diode dan krijg je een aantal efficiency. Maar als je uitvoer V is 3.3, de diode verspilt alleen al 10 procent van de macht.
Is er een synchrone gelijkrichter topologie voor flyback en als het bestaat kan iemand mij vertellen hoe het zal work.How de poort puls wordt opgewekt in de secundaire om het synchroon.?
Dit artikel zou kunnen helpen. http://www.edn.com/file/11012-PDF.pdf

Om AC te zetten naar DC , moet u een bruggelijkrichter te gebruiken. De belangrijkste componenten in het ontwerp (input condensatoren, flyback transformator, enz.) moet specifiek worden gekozen voor uw doel. Ik neem aan dat je niet te veel schelen PFC, als je dat doet, dan is er nog meer werk te doen. Ik raad je studie wat meer over de offline conversie. [URL = "http://cds.linear.com/docs/Datasheet/3798f.pdf"] Hier is een niet-synchrone offline converter [/URL] kun je naar te kijken voor referentie (het heeft ingebouwde PFC, dus niet te verbazen als de manier waarop sommige dingen worden gedaan is een beetje anders).

Voor AC wenden tot DC, moet je een bruggelijkrichter te gebruiken. De belangrijkste componenten in het ontwerp (input condensatoren, flyback transformator, enz.) moet specifiek worden gekozen voor uw doel. Ik neem aan dat je niet te veel schelen PFC, als je dat doet, dan is er nog meer werk te doen.
Dank u voor het antwoord .. Ik begrijp dat voor AC-DC conversie moeten we een bruggelijkrichter hebben .. maar dan u krijgt een zeggen 110 * 1,414 = 155.54DC of 230 * 1,414 = 325.22DC .. Dit zal worden gevoerd aan om flyback transformator .. hoop dat we de transformator en de MOSFET van de juiste waarde te selecteren als u voorgesteld .. De controller dient op een juiste wijze begint vanaf deze hoge spanning DC .. zo is dat wordt gedaan met een aantal zener naar beneden te brengen van de DC op de ingang bereik van de controller ?? Ik controleerde de LT3825 maar het toont geen AC / DC application ... kan worden is het niet voor dat doel ontworpen of zo dat was mijn twijfel .. kan hier im totaal verkeerd .. plz correct me if im verkeerd door de manier waarop ben ik niet de moeite veel over PFC nu .. alles wat ik zorg is efficiency en lage kosten.

De LT3825 moet in staat zijn om te werken als een offline-converter, maar ja je zult een beetje extra circuits nodig, want het kan niet direct uit te voeren van meer dan 18VDC. Net als veel andere offline converters, de LT3825 heeft een ingebouwde shunt regulator (in feite een zener), dus u kunt vertekening is het VCC met een weerstand van de hoge voltage DC-bus. Dat is eigenlijk op zichzelf voldoende voor het aandrijven van de IC, maar het is vrij inefficiënt, met name voor offline toepassingen. Dus ze raden het gebruik van de feedback kronkelende behoeve van de voeding op de IC na het opstarten, dat is veel efficiënter. De shunt regelaar is nog steeds nodig voor het opstarten wel. Transformator ontwerp gaat je grootste uitdaging, omdat je moet specifieke bochten ratio's voor vier windingen. De power-handling wikkelingen zal moeten lage ESR voor een goede efficiëntie, en de secundaire windingen moet extra lage ESR zijn als je wilt fatsoenlijk kruis regelgeving.

Beste ku637 Hi U kunt gebruik maken van een eenvoudige single-ended naar voren converter. want als efficiëntie is belangrijk voor u, kunt u gebruik maken van vliegen terug. en het is oorzaak is, dat je uit put niet kan worden zonder belasting. en uiteraard met volledige belasting is het rendement kleiner te zijn dan vooruit converter. kunt u gebruik maken van een eenvoudige UC3845 als uw chauffeur. Beste Wensen Goldsmith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back