T
tylerjbrooks
Guest
Ik ben het ontwerpen van een dimmer voor de Amerikaanse markt die de macht meetmogelijkheden heeft. Ik ben op zoek naar een goedkope oplossing. Ik wil in staat zijn om controle / ladingen te meten van 0W tot 300W in 5W stappen (of zo), dus nauwkeurigheid is minder belangrijk dan de kostprijs. Mijn eerste gedachte was iets dergelijks heb ik bijgevoegd. Ik heb gebouwd op de bank met gemengde resultaten. De huidige sensor is 'gevoelig', zoals je zou verwachten. Ik heb ook geprobeerd een paar traditionele instrumentatie versterker configuraties met een iets beter resultaat. Ik vind dat in alle configuraties, als ik verhoging van de wisselspanning veel verleden 120VAC dan, de opamps instabiel en slam tegen de rails. Ik neem dat dit betekent dat ik worstelen met common mode voltage. Ik denk dat ik zou zoiets als de INA148 gebruiken, maar het is vrij duur is voor onze toepassing (> $ 3 in Q1000). Is er een goedkoper alternatief? Misschien een andere aanpak? Misschien een beter (en goedkope) opamp die hogere common mode voltage kan nemen? Suggesties zeer op prijs gesteld.